Previous Page  11 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 473 Next Page
Page Background

Başkan’dan

10

Değerli Konuklar,

Avukatlık mesleğinin ve hukuk devletinin geleceğini açık ve yakın

şekilde tehdit etmekte olan en önemli sorun avukat sayısının kontrol-

süz artışı ve buna bağlı olarak mesleğin kalitesinde kaçınılmaz olarak

yaşanan düşüştür.

Yeterli altyapıdan ve öğretim üyesinden yoksun çok sayıda hukuk

fakültesinin varlığı da hukuk eğitiminin kalitesinin sürekli düşmesine

neden olmaktadır. Siyasi iktidarın avukatlık sınavının getirilmesine

yönelik anlamsız direnci bir türlü aşılamamıştır.

Bu konuda, Türkiye Barolar Birliği olarak iki yıldır büyük bir

mücadele yürüttüğümüzü bilmenizi isterim. Bu çerçevede, avukatlık

stajına girişin ve avukatlık sınavına kabulün merkezi bir değerlen-

dirmeye tabi tutulmasını öngören bir yönetmelik çıkarttık. Maalesef

kanun koyucu, kanun değişikliği yaparak Türkiye Barolar Birliği’nin

bu konuda yönetmelikle düzenleme getiremeyeceğini hükme bağladı.

Bunun üzerine hukuk fakültelerinin asgari düzeyinin belirlenmesi için

bir çalışma komisyonu oluşturduk, fakülte dekanlarını da davet ettik.

Bu komisyon, çalışmalarını büyük ölçüde bitirmiştir. Sonuçları önce

fakültelerle, daha sonra kamuoyuyla paylaşacağız. Asgari standartla-

rın altında olan fakülteleri hem ilan edeceğiz, hem de bu fakültelerin

mezunlarını staja kabul etmeyeceğiz.

Sorunlar saymakla bitmiyor…

- Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’nun siyasi iktidardan tama-

men bağımsız şekilde oluşmasının ve karar vermesinin bir türlü

sağlanamaması,

- Siyasi iktidar sahiplerinin telkin, tavsiye ve hatta talimat yerine

geçebilecek beyanatları üzerine medya kuruluşlarına ve sermaye

şirketlerine yargı eliyle operasyonlar yapılıyor olması,

- Hakim ve savcıların terfi ve tayinleriyle, yüksek yargıya üye se-

çiminde siyasi düşünce, mezhep ve hemşehricilik yerine bilimsel

ölçütlerin ve liyakat usulünün bir türlü getirilememesi,

- Anaokulu çağından başlayarak, aklın ve bilimin ışığında hükü-

metler üstü bir politika olarak belirlenmesi gereken eğitimin, ik-