Previous Page  537 / 545 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 537 / 545 Next Page
Page Background

536

Yargı Kararları, Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kararları ve İlgili Mevzuat Perspektifinde ...

yayımlanmasına karar verilmiştir. Kurul’un aldığı bu karar, Anayasa

Mahkemesi’nin karar gerekçesinde üzerinde ısrarla durduğu “teşhir”

konusunun sakıncalarını da giderecek bir yaklaşımı barındırmakta

olup mevcut mevzuat çerçevesinde ihlal kararlarının, kişi isimleri ve

yer adları gizlenerek Kurul’un resmi internet sayfasında yayımlanma-

sı en makul yol gözükmektedir (Aydın ve Barutçu, 2015:171).

Kurul’un 2015 yılında alınan 9 adet kararı resmi internet sitesinde

yer almakta olup daha önceki yıllarda alınan kararlara yer verilme-

miştir. Oysa Kurul’un 10 yıllık faaliyet raporuna göre 2005-2015 yıl-

larında etik ihlal kararı verilen 71 adet kararı bulunmaktadır (Kurul

Faaliyet Raporları).

4.2. Kurul Kararları

Psikolojik taciz konusunda Kurula son yıllarda yapılan başvuru-

larda ciddi bir artış olduğu görülmektedir. 2005–2010 yılları arasında

ortalama olarak her yıl 9 başvuru yapılmışken 2011–2012 yıllarında

ortalama 39 başvuru, 2013 yılında ise 51 başvuru yapılmıştır. 2005-

2014 yıllarında psikolojik taciz ile ilgili toplam 225 başvuru yapılmıştır

(Kurul Faaliyet Raporları). Kurul’un psikolojik tacizle ilgili on bir adet

kararı bulunmaktadır. Bu on bir karardan sekizi Belediye Başkanları

hakkındadır. Bu kararların tamamına yakınında, Belediye Başkanının

memur kökenli Belediye Başkan yardımcısına yaptığı psikolojik taciz

davranışları yer almaktadır.

16

Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esas-

ları Hakkında Yönetmelik’te doğrudan psikolojik tacizle ilgili bir dü-

zenleme bulunmamakla birlikte; Yönetmeliğin 9, 10 ve 11. maddeleri

17

16

Belediye Başkanları, memur kökenli Belediye Başkan Yardımcısını görevden al-

mak istediğinde veya görevden alıp da Başkan Yardımcısı görevine mahkeme

kararı ile geri döndüğünde, Belediye Başkanlarının Başkan yardımcılarına psiko-

lojik taciz uyguladıkları görülmüştür.

17

“Dürüstlük ve tarafsızlık” başlıklı 9. madde: Kamu görevlileri, görevlerini yerine

getirirken ve hizmetlerden yararlandırmada dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce,

ırk, cinsiyet ve benzeri sebeplerle ayrım yapamazlar, insan hak ve özgürlüklerine

aykırı veya kısıtlayıcı muamelede ve fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uy-

gulamalarda bulunamazlar. Kamu görevlileri, takdir yetkilerini, kamu yararı ve

hizmet gerekleri doğrultusunda, her türlü keyfilikten uzak, tarafsızlık ve eşitlik

ilkelerine uygun olarak kullanırlar.”

“Saygınlık ve güven” başlıklı 10. madde: “Yönetici ve denetleyici konumunda bu-

lunan kamu görevlileri, keyfi davranışlarda, baskı, hakaret ve tehdit edici uygula-

malarda bulunamaz.”