Türkiye Barolar Birliği Dergisi 135.Sayı
110 AİHM Kararları Işığında Kamu Görevlilerinin Grev Hakkı kurul başkanları, hukuk müşavirleri, bölge, il ve ilçe teşkilâtlarının en üst amirleri ile bunlara eşit veya daha üst düzeyde olan kamu görevlileri, belediye başkanları ve yardımcıları, d) Yükseköğretim Kurulu Başkan ve üyeleri ile Yükseköğretim Denetle- me Kurulu Başkan ve üyeleri, üniversite ve yüksek teknoloji enstitüsü rek- törleri, fakülte dekanları, enstitü ve yüksek okulların müdürleri ile bunların yardımcıları, e) Mülkî idare amirleri, f) Silahlı Kuvvetler mensupları, g) (…) h) Millî İstihbarat Teşkilâtı mensupları, ı) Bu Kanun kapsamında bulunan kurum ve kuruluşların merkezi denetim elemanları, j) Emniyet hizmetleri sınıfı (…) (…), k) Ceza infaz kurumlarında çalışan kamu görevlileri, l) Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığında gö- revli subay, sözleşmeli subay, astsubay, sözleşmeli astsubay, uzman jandar- ma, uzman erbaş, sözleşmeli erbaş ve sözleşmeli erler, Üye olamazlar ve sendika kuramazlar.” şeklinde kişi yönünden bir sınırlama içermektedir. Bu denli geniş bir sınırlama yapılmış olması, 87 sayılı ILO Sözleşmesi’nin 9. maddesine aykırı olması sebebiyle ILO Denetim organları tarafından da birçok kararda eleştirilmiştir. 96 Zira, bu sınırlamanın bu kadar çeşitli meslek gruplarını kapsamına alması- nın dışında, sendika hakkının tamamen yasaklanması da uluslararası düzenlemelere aykırılık arz etmektedir. 97 Türkiye’nin de taraf olduğu ILO Sözleşmeleri, devletlere polisler ve silahlı kuvvetlere yönelik sen- dikal hakların sınırlanması için yasal düzenleme imkanı tanımış olup, sendikal hakların tamamen yasaklanmasını da içeren sınırsız veya mutlak bir yetki tanımamaktadır. Burada ulusal mevzuatlara tanınan yetki, sendikal hakların tamamen yasaklanması olmayıp, sendikal 96 Kutal, “Uluslararası Çalışma Normları …”, s. 334; Gülmez, “Sendikal Haklar …”, s. 49; Sütçü, s. 97; Kutal, “Grev Hakkı …”, s.141. 97 Görmüş, s. 12.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1