Türkiye Barolar Birliği Dergisi 135.Sayı

464 Avrupa Birliği Adalet Divanının Kararları Işığında Havayolu Yolcu Hakları ile İlgili ... Uçuş tehiri, 261/2004 sayılı Tüzük tarafından tanımlanmamış olup ABAD kararları çerçevesinde ortaya konmuştur. Buna göre uçuş tehiri, kalkış yeri söz konusu olduğunda, hava taşıma işletmesinin ori- jinal planlamasına uygun olarak işletilen ve ancak gerçek hareket sa- ati planlanan hareket saatine göre daha geç olan uçuşları ifade eder. 58 Uçuş tehiri, varış yeri söz konusu olduğunda, hava taşıma işletmesinin orijinal planlamasına uygun olarak işletilen ve ancak gerçek varış saati planlanan varış saatine göre daha geç olan uçuşları ifade eder. 59 Uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi, uçuş tehiri halinde birta- kım yükümlülükler altında bırakılmıştır. Buna göre 60 bu işletme; bir uçuşun planlanan hareket saatinden itibaren, (i) 1500 kilometre veya daha kısa uçuşlar için iki saat veya daha fazla, (ii) 1500 kilometreden çok Birlik içi uçuşlar ile diğer tüm 1500 ile 3500 kilometre arası uçuşlar için üç saat veya daha fazla, (iii) geriye kalan uçuşlar için dört saat veya daha fazla tehir edilmesini beklediğinde yolculara, bu saat dilimleri dolma- dan evvel, – ilgili yolcuya 9(1/a) ve 9(2). madde çerçevesinde yardım teklif etmelidir. – makul olarak tahmin edilen hareket saati daha önce duyurulan hareket saatinden en azından bir gün sonraysa ilgili yolcuya 9(1/b) ve 9(1/c). madde çerçevesinde yardım teklif etmelidir. – uçuş tehiri en az beş saat sürecekse ilgili yolcuya 8(1/a). madde çerçevesinde yardım teklif etmelidir. Uçuş tehiri ile ilgili madde, birtakım başka maddeler ile birlikte, 61 58 Joined cases C-402/07 and C-432/07 Christopher Sturgeon, Gabriel Sturgeon and Alana Sturgeon v Condor Flugdienst GmbH (C-402/07) and Stefan Böck and Cor- nelia Lepuschitz v Air France SA (C-432/07) [2009] ECR I-10923, para 32. 59 Bkz. Case C‑11/11 Air France v Heinz-Gerke Folkerts and Luz-Tereza Folkerts [2013] ECLI:EU:C:2013:106, para 30. 60 261/2004 sayılı Tüzük md. 6. 61 Uçuş tehiri ile ilgili madde (261/2004 sayılı Tüzük md. 6) dışında, uçuş iptali (261/2004 sayılı Tüzük md. 5) ve tazminat hakkı (261/2004 sayılı Tüzük md. 7) ile ilgili maddeler de geçersizlik iddiasıyla karşı karşıya kalmıştır. Case C-344/04

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1