Türkiye Barolar Birliği Dergisi 137.Sayı
263 TBB Dergisi 2018 (137) A. Uğur ERİŞ delillerle suçun işlendiği konusunda yeterli şüphenin varlığını tespit ederse kamu davasını açacaktır (CMK. m. 170/2). Bu durumda uzlaş- tırma kapsamındaki suçla ilgili yeterli şüphenin bulunması halinde kamu davası açılmadan önce uzlaştırma işlemlerinin başlatılması için dosya uzlaştırma bürosuna gönderilir (CMK. m. 253/4). Yeterli şüphe olmadığı durumda ise CMK. m. 172/1 uyarınca kovuşturmaya yer ol- madığı kararı verilir. IV. UZLAŞTIRMA EĞİTİMİ Uzlaştırmacı, mağdur ve failin yüz yüze görüşeceği hassas bir sü- rece tarafları hazırlayacak ve bu sürece rehberlik edecek şekilde eğitil- melidir. 38 Yürürlükten kaldırılan 2007 tarihli Uzlaştırma Yönetmeliği’nin 30/4. maddesinde uzlaştırmacı olarak görevlendirilecek kişilerin eği- timinin Türkiye Adalet Akademisi, Adalet Bakanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı, Türkiye Barolar Birliği, ilgili Barolar ve bu konuda eğitim veren Üniversiteler ile işbirliği içerisinde yerine getirileceği belirtil- mişti. Uzlaştırıcıların eğitimi konusundaki çok başlılık, anılan hiçbir kurumun sorumluluğu üstlenmemesine yol açmıştır. Bu yüzden de uzlaştırmacılara yeterli eğitim verilememiştir. 24.11.2016 tarih ve 6763 sayılı Kanun’la CMK. m. 253/24 ve 25’de yapılan düzenlemelerle uzlaştırmacıların eğitimi konusunda yetkili merkezi bir birimin oluşturulması ve bu birimin yetki ve sorumluluğu altında eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi yerinde bir düzenleme sa- yılmalıdır. Bu düzenlemeye göre, Adalet Bakanlığı Ceza İşleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak “Alternatif Çözümler Daire Başkanlığı” kurulmuştur. 6763 sayılı Kanun’a göre uzlaştırmacı temel eğitimine ilişkin usul ve esaslar ile eğitim verecek kurum ve kuruluşların niteliklerini belir- lemek ve bunlara izin vermek, uzlaştırmacı eğitimi sonunda yapılacak sınavın usul ve esaslarını belirlemek, sınavları yapmak görevi Adalet Bakanlığı’na verilmiştir. 38 Çetintürk, age., s. 443.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1