Türkiye Barolar Birliği Dergisi 139.Sayı

359 TBB Dergisi 2018 (139) İbrahim KAPLAN 2. Hukuk Bachelor (Lisans) Öğretimi (Temel dallarda 180 ECTS kredi – puan değerinde) Hukuk bachelor öğretiminin, giriş öğretimi ve esas öğretim ol- mak üzere iki aşamalı olduğu, yönetmeliğin 10 ila 19. maddeleri ara- sında düzenlenmiştir. a. Giriş – Başlangıç Öğretimi - Yönetmeliğin 10 maddesinin; 1. fıkrasında; Bu öğretiminin hukuk düzeni ve hukuki değerlen- dirme ve düşünce kazandırmaya yönelik olduğu öngörülmüştür. 2. fıkrasında; - Özel Hukuk, - Ceza Hukuku ve - Kamu Hukuku (Özel Hukuk I, Ceza Hukuku I ve Kamu Hukuku I, alan modülle- rinde), öğrencilere temel bilgi kazandırmak ve hukuki çalışma tekni- ğini alıştırmak amacında olduğu hükme bağlanmıştır. Yukarıdaki sözü geçen alanlarda okutulan derslerin sınavlarını düzenleyen Yönetmeliğin 12. maddesinde, Bachelor giriş-başlangıç öğretiminin üç modül alanında alınan derslerin sınavlarının, - Özel Hukuk I, alan modülünde ise iki saatlik yazılı sınav, - Ceza Hukuku I alan modülünde iki saatlik yazılı sınav, - Kamu Hukuku I, alan modülünde iki saatlik yazılı sınavla değerlendirileceği, bu öğretim aşamasında başarılı olmak için, üç modül alanından alınan notların ortalamasının en az 4.00’a ulaşması ve birisinden “yetersiz” (4.00) altında bir not alınmamış olması şartları aranmaktadır. b. Bachelor Esas Öğretimi Yönetmeliğin 13 ile 19. maddeleri arasında bachelor öğretiminin esas kısmı düzenlenmiştir. - Yönetmeliğin 13. maddesinde, esas öğretimin amacı, öğrencilere hukuk mesleğinin bilgi ve becerilerini vermek olduğu, bu amaçla;

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1