Türkiye Barolar Birliği Dergisi 143.Sayı

171 TBB Dergisi 2019 (143) Hakan AYYILDIZ veya gerçekleşme ihtimali bulunan ve idarenin yapmış veya yapacak olduğu eylem ve işlemlerin haksızlığı karşısında yaşanan sorunları ön- leyici veya telafi edici tedbirleri alma konusunda büyük bir boşluğu doldurmaya çalışmıştır. 55 3. KOLLUK GÖZETİM KOMİSYONU Ülkemizde kolluk faaliyetlerinin denetimi adına ileri bir adım sayılabilecek olan 6713 sayılı Kolluk Gözetim Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun; kolluk şikâyet sisteminin daha etkili ve hızlı işle- mesini sağlamak, saydamlığını ve güvenilirliğini geliştirmek, kolluk görevlilerinin işledikleri iddia edilen suçlardan veya disiplin cezasını gerektiren eylem, tutum veya davranışlarından dolayı idarî merciler tarafından yapılan ya da yapılması gereken iş ve işlemleri merkezî bir sistemde kayıt altına almak ve izlemek amacıyla Kolluk Gözetim Komisyonunun kurulması, Komisyonun görevleri, yetkileri ve çalış- ma yöntemi ile kolluk şikâyet sistemine yönelik diğer idarî tedbirlere ilişkin usul ve esasları belirlemek maksadıyla 3.5.2016 tarihinde kabul edilmiş ve 20.5.2016 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlü- ğe girmiştir. Komisyon, İçişleri Bakanlığı bünyesinde sürekli kurul olarak gö- rev yapmakta olup, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı başkanlığında, Türki- ye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Başkanı, İçişleri Bakanlığı Mülki- ye Teftiş Kurulu Başkanı, İçişleri Bakanlığı I. Hukuk Müşaviri, Adalet Bakanlığı Ceza İşleri Genel Müdürü, üniversitelerin ceza ve ceza usul hukuku ana bilim dallarında görevli öğretim üyeleri ile baro başkanı seçilme yeterliğine sahip serbest avukatlar arasından Cumhurbaşka- nınca seçilecek birer üyeden oluşur (m.3). Komisyon, bu kanunla (6713 sayılı Kanun) verilen görev ve yet- kileri, kendi sorumluluğu altında bağımsız olarak yerine getirir. Hiç- bir organ, makam, merci veya kişi Komisyonun kararlarını etkilemek amacıyla emir ve talimat veremez, tavsiye veya telkinde bulunamaz (m.3). 55 Oğuzhan Erdoğan/Çiğdem Pank, “Kamu Bürokrasisinin Denetiminde İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları”, Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Der- gisi , S. 9 (4), Aksaray, 2017, s.96.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1