Türkiye Barolar Birliği Dergisi 144.Sayı

166 Uyuşmazlık Mahkemesi Kararları Işığında İdari Yargının Görev Alanının Belirlenmesine ... mümkün bulunmadığı belirterek 1994 tarihli kararından farklı bir so- nuca varmıştır. 161 Oysa söz konusu karar eleştiriye açıktır. Bu bakımdan en temelde davalı idare kendi mevzuatında öngörülen esaslara uygun olarak bir uygulama sınavı ile mülakat gerçekleştirmiş, bu açıdan davacı ile ku- racağı sözleşme öncesi bir idari işlem gerçekleştirmiştir. Ayrıca Uyuş- mazlık Mahkemesi’nin söz konusu kararda belirttiği üzere sınavın ve mülakatın; 5263 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Mü- dürlüğü Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun ile Vakıf, Aile ve Sos- yal Politikalar Bakanlığı’na bağlı olmadan önce yapıldığı ve o tarihler- de geçerli olan 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu gereğince özel hukuk kurallarına tabi olarak kurulan bir vakıf işlemi niteliğinde olması da somut olayda idari bir işlem olduğu ger- çeğini değiştirmeyecektir. 162 Nitekim söz konusu vakfın da tabi olduğu Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarında çalışan personelin ni- telikleri, işe alınmaları, çalışma şartları, aylıkları ve diğer özlük hakları bakımından uygulama birliğinin sağlanabilmesi amacıyla hazırlanan ve Fon Kurulunun 163 16.02.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı kararı ile uygun 161 Karar için bkz. Uyuşmazlık Mahkemesi, Esas No: 2016/19, Karar No: 2016/57, Karar Tarihi: 15.02.2016. 162 Nitekim yukarıda da belirtildiği üzere Uyuşmazlık Mahkemesi bazı kararlarında özel hukuka tabi tüzel kişilerinde idari işlem niteliğinde birtakım işlemler gerçek- leştirebileceğini kabul etmiştir. 163 “3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu’nun uygulan- masını sağlamak üzere Başbakanlığa bağlı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü’nün kurulması, teşkilâtı, görev ve yetkilerine ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla yürürlüğe konulan, 01.12.2004 gün ve 5263 sayılı “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü Teşkilât ve Görevleri Hak- kında Kanun”, 08.06.2011 tarih ve 633 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin 35. maddesi ile yürürlükten kaldırılmış ve aynı Kanun Hükmünde Kararname’nin 11. maddesinde yer alan “3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu’nun amaçlarını gerçekleştirmek ve uygulanmasını sağlamak için gerekli idari ve mali tedbirleri almak” şeklindeki düzenleme ile “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü”nün, “Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü” adı al- tında yeniden yapılandırıldığı ifade edilmiştir. Ayrıca, 633 sayılı Kanun Hükmün- de Kararname’nin “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kurulu” kenar başlıklı 34. maddesinde; “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kurulu, Bakanın başkanlığında Başbakanlık Müsteşarı, Müsteşar, İçişleri, Maliye ve Sağlık bakanlıklarının müsteşarları ile Sosyal Yardımlar Genel Müdürü ve Va- kıflar Genel Müdürü’nden oluşur denilmek sureti ile Sosyal Yardımlaşma ve Da- yanışma Teşvik Fonu’nun yapısı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü’ne paralel şekilde yeniden düzenlenmiş, aynı maddenin üçüncü fıkrasının (c) bendinde “il ve ilçe sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarında çalıştırılacak personelin ni- telikleri ile özlük hakları ve diğer hususlarla ilgili belirlenecek kriterleri görüşmek

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1