Türkiye Barolar Birliği Dergisi 148.Sayı

336 Belediye Şirketlerinde Çalışan İşçilerin 6772 Sayılı Kanun’da Öngörülen İlave Tediyeden ... hakkaniyetini ve sonuçta Anayasa’nın 36. maddesinde güvence altına alınan adil yargılanma hakkını ihlal ettiğini ifade etmiştir. Diğer taraftan, 696 sayılı KHK’nın 127. maddesiyle 375 sayılı KHK’ya eklenen geçici 24. maddenin getirdiği yeni hukuki durum üzerinde de durmak gerekmektedir. Gerçekten de 696 sayılı KHK’nın 127. maddesiyle 375 sayılı KHK’ya eklenen Geçici 24. madde ile bir- likte, belediyelerde ve bunların bağlı kuruluşlarında çalışan işçiler ile belediye şirketlerinde çalışan işçiler arasındaki ayırıma son verilmiş ve söz konusu birimlerde taşerona bağlı olarak çalışan işçilerin tamamı, 375 sayılı KHK’nın ek 20. maddesi kapsamında faaliyet gösteren şir- ketlerde kadrolu işçi statüsüne geçirilmiştir. 375 sayılı KHK’nın geçici 24. maddesinde, il özel idareleri ve bele- diyeler ile bağlı kuruluşlarında ve bunların üyesi olduğu mahalli idare birliklerinde, birlikte veya ayrı ayrı sermayesinin yarısından fazlası il özel idareleri, belediyeler ve bağlı kuruluşlarına ait şirketlerde 4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuat hükümleri uyarınca personel çalıştırıl- masına dayalı hizmet alım sözleşmeleri kapsamında yükleniciler ta- rafından 04.12.2017 tarihi itibarıyla çalıştırılmakta olanların; bu mad- denin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren on gün içinde hizmet alım sözleşmesini yapan idareye veya şirkete, ek 20. madde kapsamındaki şirketlerinde işçi statüsünde çalıştırılmak üzere yazılı olarak başvura- bilecekleri hüküm altına alınmıştır. Bu durumda, 696 sayılı KHK’yla birlikte, 6772 sayılı Kanun’da öngörülen ilave tediyeden yararlanma için aranan “belediye veya belediyenin bağlı kuruluşunda çalışma kriteri”nin artık hiçbir önemi kalmamıştır. Bir başka ifadeyle, söz konusu düzenlemeyle 6772 sayılı Kanun’un 1. maddesinde öngörülen ilave tediye alacağının kapsamı- na, belediye ve bağlı kuruluşlarının sermayesinin yarısından fazlası- na ortak olduğu şirketler de açık bir biçimde dahil edilmiştir. Böylece, uygulamada ortaya çıkan tereddüt ve belirsizlikler de ortadan kaldı- rılmıştır. Esasen, Anayasa’nın 10. maddesinde öngörülen eşitlik ilkesi ile bu ilkenin iş hukukuna yansıması olan işçiler arasında ayırımcılık yapılması yasağı uyarınca da yapılan bu düzenleme, oldukça yerinde bir düzenlemedir. Aksi halde, belediyede veya belediyenin bağlı kuru- luşunda çalışan işçiler ilave tediyeden yararlanırken, aynı belediyenin şirketinde artık daimi işçi olarak çalışanlar, bu haktan yararlanamaya-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1