Türkiye Barolar Birliği Dergisi 152.Sayı

326 Atık Sektöründe Rekabet Hukuku Dinamikleri: Elektrikli ve Elektronik Atık Yönetimi Özelinde ... lerine ve/veya İşleme tesislerine ulaştırıldığı noktasında belediye sınır- ları ile bağlı kalınmayacak, nakliye faaliyetlerine daha bölgesel yakla- şılacaktır. Bu bağlamda ilgili coğrafi pazarın, durumun özelliğine göre örneğin “Ege Bölgesi” ya da “Sivas, Kayseri, Malatya, Kahramanmaraş illeri” olarak belirlenebilmesi de mümkün olabilecektir. Sonuç olarak; mevzuatta öngörülen yükümlülüklerin, ülke gene- lindeki faaliyetleri ilgilendirmesinden dolayı coğrafi pazar genellikle “Türkiye” olmaktadır. Ancak bu yükümlülüklerin, yine mevzuatta öngörülen yerel yönetim birimlerinin katılımı ile yerine getirilmesi söz konusu olan faaliyetler bakımından, coğrafi pazar tespitinde idari sınırların iktisadi değerlendirmenin önüne geçmesi söz konusu olabi- lecektir. Bununla beraber, sistem içindeki faaliyetlerin belediye gibi mevzuatta öngörülen özel bir idari bölgeyi doğrudan ilgilendirmediği durumlarda, iktisadi bir değerlendirme ile coğrafi pazar tespiti yapı- labilecektir. III. AEEE Yönetiminde Rekabet Hukukuna Konu Olabilecek Uygulamalar Kural olarak, sektörlerle ilgili kanunlar ve düzenleyici idari ku- rum ve kuruluşlar tarafından çıkarılan regülasyonlarda rekabet mev- zuatına özel bir atfa gerek olmaksızın, teşebbüslerin RKHK kapsamın- da sorumluluğu mevcuttur. Bu sebeple, AEEE yönetimi her ne kadar mevzuattan kaynaklanan yükümlülüklere bağlansa da süreç aktör- lerinin RKHK kapsamında her zaman sorumluluğu doğabilecektir. Buna rağmen, AEEE Yönetmeliği’nin 22. maddesinin son fıkrasında, kurulacak Koordinasyon Merkezi bünyesindeki faaliyetlerden dolayı RKHK’ya aykırı faaliyetlerde bulunamayacağı ifade edilerek, rekabe- tin tesisi özel bir güvence altına alınmıştır. Koordinasyon Merkezi nedeniyle ve süreç boyunca gündeme ge- lebilecek ilk rekabet riski rakipler arası bilgi değişimlerinde kendini göstermektedir. AEEE Yönetmeliği’nde yer alan yükümlülükler, doğ- rudan olmasa bile, rakip teşebbüsler arasında ve teşebbüs birliği olan yetkilendirilmiş kuruluş ortak çatısı altında dolaylı olarak rekabete duyarlı bilgi paylaşımı riskini doğurmaktadır. Etkin maliyet yöneti- mi, çevrenin korunması ve gelişmesi gibi amaçlarla rakipler arasında ortak girişim anlaşmalarının, yetkilendirilmiş kuruluşa üyelik anlaş-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1