Türkiye Barolar Birliği Dergisi 155.Sayı
474 AB Hukukunda Mülteci ve Göç Sorunu getirmektedir. 40 Bu ikincil hukuk düzenlemelerini 26.06.2013 tarihin- den itibaren bu düzenlemelerin yeni verziyonları takip etmiştir. Bun- lar yetkili olan üye devletin başvuruyu münhasıran inceleme yetkisine ilişkin Dublin III tüzüğü, parmak izi tüzüğü (Eurodoc), 2013/33 tarih ve sayılı başvuru yapanın ikâmet koşullarına ilişkin direktif ile birlikte kabul edilen 2013/32 tarih ve sayılı mülteci prosedürüne ilişkin usul direktifi olarak karşımıza çıkmaktadır. III – Supranasyonal Birlik Hukuku’nun Etki Şansı, Etkilerine Getirilen Sınırlar ve Etkisine İlişkin Riskler Supranasyonal Birlik Hukuku’nun etki gösterme şansı mültecilere ilişkin politikaların çerçevesinin iyi çizilerek bunlara ilişkin normatif düzenlemelerin yapılmasına bağlıdır. Bu durum şüphesiz sınır kont- rolü olmayan bir iç pazar oluşturmanın bir zorunluluğudur. Supranas- yonal Birlik Hukuku’nun bu alanda etkisine getirilen sınırlar AB’nin kendi yapısından kaynaklanmaktadır. Transnasyonal bir yapı olarak anlaşmalar hukukuna göre bir araya gelen üye devletlerin supranas- yonal bir mülteci politikası gerçekleştirmesi üye devletlerin sadakat içinde işbirliği yapmasına bağlıdır. Mülteciler konusunda farklı kapa- site ve yaklaşımlara sahip olunması supranasyonal mülteci hukuku ve aynı zamanda sınır kontrolü olmayan iç pazar için en önemli tehlike- dir. Oluşturulan Avrupa sistemi tehlikeye girdiği takdirde üye dev- letlerin Birlik iç sınırlarında Schengen sınır codex’i bağlamında etkin kontrollere başlaması mümkündür. 41 Bu düzenlemeler mültecilerin üye devletler arasında adil dağıtımı bakımından özel hükümler içermemektedir. Mülteci kabulünde Dub- lin III muvacehesinde zımnen mültecinin geldiği dış sınırda yer alan devlet yetkili olarak kabul edilmektedir. Özel hükümler sadece ailele- rin birleştirilmesi, refakatsız küçük çocuklar ve insani nedenlerle gö- nüllü olarak mültecilerin başka bir devlet tarafından alınması durum- larında geçerlidir. Mültecilerin kabulü yükünü uygulamada AB’nin güneyindeki dış sınırda yer alan İtalya ve Yunanistan çekmektedir. 40 Örneğin Alman İkâmet Kanunu yaşamın ve özgürlüğün tehdit altında olması halinde kendi ülkelerine gönderilmesine sınırlama getirmektedir, bknz.: Alman İkâmet Kanunu §60, fık.2 41 bknz.: 2016/399 sayılı tüzüğün 25.md. vd.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1