367 7BB 'HUJLVL $\şHn 6(<0(1 d$.$5 doğum komplikasyonları riskinin artması; vajinal açıklığın kapatılması veya daraltılması ya da cinsel ilişki ve doğum için daha sonra kapalı vajinanın kesilerek açılmasına ihtiyaç duyulması sebebiyle yeni ameliyatlara gereksinim duyulmasına yol açması9; depresyon, anksiyete, travma sonrası stres bozukluğu, kendine güvenmeme gibi psikolojik sorunlar bu komplikasyonlar arasında sayılabilir.10 3.2. Yoğun Olarak Uygulandığı Coğrafya Kadının cinsel sakatlanması uygulamasının ortaya çıkışı ile ilgili az miktarda bilgi bulunmakla birlikte ilk olarak milattan önce, Mısır’da bazı kadın mumyalar üzerinde gözlemlenen ve duvar resimlerinde ayrıntılı olarak resmedilen kadının cinsel sakatlanması vakası, bu geleneğin çok eskilere dayandığını ve uzun yıllardır devam ettiği görüşünü desteklemektedir.11 Yunan tarihçi Herodot, M.Ö. beşinci yüzyılın ortalarında Mısır’ı ziyaret ettiğinde, orada erkek sünneti ve kadının cinsel sakatlanması uygulamasının yapıldığını tespit etmiştir. İngiliz müzesinde bulunan ve M.Ö. 163 tarihli bir Yunan papirüsü, Memphis’te çeyizlerini aldıkları yaşlarda kız çocuklarına yapılan operasyonlardan bahsetmektedir.12 Erkek sünneti ve kadının cinsel sakatlanması, Sahra altı ve Kuzey Afrika’nın geleneksel kültürlerinde, Müslüman Orta Doğu’da, Yahudi diasporasında, Avustralya Aborjinlerinde, Pasifik Adaları’nda, Güneydoğu Asya’da ve başka yerlerde çeşitli şekillerde uygulanmaktadır.13 Kadının dış cinsel organının kısmen veya tamamen çıkarılması şeklinde uygulanan kadının cinsel sakatlanması, genellikle genç kız9 Bazen genital doku, doğumdan sonra da dahil olmak üzere birkaç kez tekrar dikilir, bu nedenle kadın tekrar tekrar açma ve kapama prosedürlerinden geçirildiğinden hem anlık hem de uzun vadeli riskler daha da artar. World Health Organization, “Female Genital Mutilation”, 3 February 2020, https://www.who. int/news-room/fact-sheets/detail/female-genital-mutilation/E.T. 28.04.2021. 10 WorldHealthOrganization, “FemaleGenitalMutilation”, 3February2020, https:// www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/female-genital-mutilation/E.T. 28.04.2021. 11 Senem Soyer, “Kadın Sünneti: Kültürel Dayanakları ve Yol Açtığı Sorunlar”, Ekev Akademi Dergisi, Yaz 2014, Yıl: 18, S. 60, s. 404. 12 Leonard J. Kouba ve Judith Muasher, “Female Circumcision in Africa: An Overview”, African Studies Review, March 1985, Vol. 28, No.1, s. 95. 13 Eric K. Silverman, “Anthropology and Circumcision”, Annual Review of Anthropology, 2004, Vol. 33, s. 419.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1