Türkiye Barolar Birliği Dergisi 157.Sayı

490 6RnUadan YH <HWkLOL 0akaP .aUaUÕ LOH 7Uk 9aWandaşÕ 2OPanÕn BaşYXUX ùaUWOaUÕ 79. P 8. Milli Güvenlik ve Kamu Düzeni Bakımından Engel Teşkil Edecek Bir Hâli Bulunmamak Vatandaş olarak katılmak istediği topluma, sosyal yönden uyumu, TVK m.11/ı-c (TVKUY m.15/ı-c) ile ölçümlenen, TVK m.11/ı-ç (TVKUY m.15/ı-ç) ile sağlık bakımından kontrol edilen, TVK m.11/ı-d (TVKUY m.15/ı-d) ile ahlaki muntazamlığı teyit edilen yabancının, ilaveten TVK m.11/ı-g (TVKUY m.15/ı-g) kapsamında, milli güvenlik ve kamu düzeni bakımından engel teşkil edecek bir hâlinin olmaması da istenmektedir. TVK m.11 (TVKUY m.15)’de sayılan başvuru şartlarının değerlendirmesi bir bütün olarak yapıldığından TVK m.11/ı-g (TVKUY m.15/ı-g) üzerinden bir sağlamaya ihtiyaç duyulmaksızın, yabancının kamu düzeni bakımından engel teşkil edecek durumunun olup olmaen.pdf –ET:13.12.2020. Avusturya’da, kanunda asgari bir gelir düzeyi belirtilmektedir; yeterli geçim kaynağına ilişkin teminatın gösterilememesi vatandaşlık başvurularının redededilmesine yol açmaktadır. EMN, Pathways To Citizenship For Third-Country Nationals In The EU, Synthesis Report, July 2020, s.21. (Erişim) https://www.00_ eu_emn_study_synthesis_report_citizenship_final_en.pdf –ET:13.12.2020. Finlandiya’da ikamet süresince düzenli bir gelir akışına sahip olunduğunun bavuran tarafından belgelenmesi istenmemekte iken Belçika’da başvuranın gelirleri ya da varlıkları ayrıca araştırma konusu yapılmamakla bilikte belirli bir zaman diliminde ekonomik hayata katılımları gerekli görülmektedir. Bu bağlamda başvuranın yaşam standartı dikkate alınmamakta ve fakat başvuru tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde çalışmamış olup yalnızca sosyal yardımlarla yaşamlarını idame ettirmiş olanlar kabul görmemektedir. EMN, Pathways To Citizenship For Third-Country Nationals In The EU, Synthesis Report, July 2020, s.21. (Erişim) https://www.00_eu_emn_study_synthesis_report_citizenship_final_en.pdf – ET:13.12.2020. Fransa’da, Fransa kaynaklı ve düzenli temin edilmek kaydı ile, vatandaşlık başvurusu yapanların ekonomik yeterliklerine yönelik olarak maaşlar, çalışma ödenekleri, ticari ve ticari olmayan kârlar, arazi ya da taşınabilir mülk gelirleri gösterge kabul edilmektedir. İrlanda’da yasada düzenlenmemiş olmakla birlikte uygulamada geçim kaynaklarının ve sosyal yardım ödemelerinin kanıtlanmış olması gerekmektedir. Ancak bu belgeler, başvuranın özellikle mali durumuna ilişkin tutulmamakta; vatandaşlık başvurusunun genel değerlendirmesinde esas alınmaktadır. EMN, Pathways To Citizenship For Third-Country Nationals In The EU, Synthesis Report, July 2020, s.21. (Erişim) https://www.00_eu_emn_study_ synthesis_report_citizenship_final_en.pdf –ET:13.12.2020. İtalya’da ikamet temelli vatandaşlık başvurularında asgari gelir düzeyinde yeterliğe sahip olması aranmakta; asgari gelir düzeyinin belirlemesi, kanunla değil İçişleri Bakanlığının genelgeleri ile yapılmakta; kanunla sağlanan sağlık harcamalarına katılım, asgari gelire karşılık gelmektedir. EMN, Pathways To Citizenship For Third-Country Nationals In The EU, Synthesis Report, July 2020, s.21. (Erişim) https://www.00_eu_emn_study_synthesis_report_citizenship_final_en.pdf –ET:13.12.2020.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1