Türkiye Barolar Birliği Dergisi 157.Sayı

67 7BB 'HUJLVL $KPHW (.ø1&ø Audi Robert, “The Separation of Church and State and the Obligations of Citizenship”, Phisophy and Public Affairs, Vol. 18, No. 3, 1989, pp. 259-296. Audi Robert, “Religion and the Ethics of Political Participation”, Ethics, Vol. 100, No. 2, 1990, pp. 386-397. Audi Robert, “The Place of Religious Argument in a Free and Democratic Society”, San Diego Law Review, Vol. 30, Issue. 4, 1993, pp. 677-702. Audi Robert, Religious Commitment and Secular Reason, New York: Cambridge University Press, 2000. Berkes, Teokrasi ve Laiklik, (Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2020). Barın Taylan, “Çokkültürcülük Teorisi ve Ulus-Devlet Anlayışına Etkileri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2011. Berkes Niyazi, Teokrasi ve Laiklik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2020. Chambers Simone, “How Religion Speaks to Agnostic: Habermas on the Persistent Value of Religion”, Constellations, Vol. 14, No. 2, p. 210-223, 2007. Carter Stephen L, “Religiously Devout Judge”, Notre Dam Law Review, Vol. 64, 1989, pp. 932-944. Cooke Maeve, “Salvaging and Secularizing the Semantic Contents of Religion: The Limitations of Habermas’s Postmethaphysical Proposal”, Int. J. Philos. Relig. Vol. 60, 2006, pp. 187-207. Cooke Maeve, “A Secular State for a Postsecular Society? Postmetaphysical Political Theory and the Place of Religion”, Constellation, Vol. 14, No. 2, pp. 224-238. Çağlar Bakır, ‘Türkiye’de Laikliğin “Büyük Problem”i Laiklik ve Farklı Anlamları Üzerine”, Cogito (Laiklik), 2018, ss. 111-119. Daiber Hans, “God versus Causality”, Islam and Rationality-The Impact of alGhazali”, Ed. Tamer G., Leiden: Brill, 2015. Davis Derek H, “Religion and the Abuse of Judicial Power”, Journal of Church and State, Vol. 39, No. 2, 1997, pp. 203-214. Dönmez Süleyman, “İbn Rüşd ve Thomas Aquinas Bağlamında Hıristiyanlığın Rasyonel Yorumuna İslam Felsefesinin Etkisi”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C. 7, Sa. 2, pp. 21-38, 2007. Erdoğan Mustafa, “1982 Anayasasında Din Özgürlüğü”, Liberal Düşünce Dergisi, Sa. 18, 2000, ss. 109-117, http://www.liberal.org.tr/sayfa/1982-anayasasinda-dinozgurlugu-mustafa-erdogan,189.php, (Erişim Tarihi: 27.10.2020). Ergil Doğu, “Laiklik Üzerine Düşünceler-Türkiye Örneği”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 1989, C. 44, Sa. 3. Fakhry Majid, Al Farabi- Founder of Islamic Neoplatonism, Oneworld, Glasgow, 2002. Farabi, Harfler Kitabı, Litera Yayıncılık, İstanbul, 2008. Farabi, İdeal Devlet, Çev. Ahmet Arslan, İstanbul-Divan Kitap, 2015. Feldman Stephen M, “(Same) Sex, Lies, And Democracy: Tradition, Religion, and Substantive Due Process (With as Emphasis on Obergefell v. Hodges)”, William & Mary Bill of Rights Journal, Vol. 24, No. 2-3, 2015, ss. 341-368.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1