482 Uluslararası Deniz Hukuku Kapsamında “Takımada” Kavramı ve Bir “Takımada Devleti” ... karasuları kuşağını gösteren bir harita da eklenmiştir. Söz konusu haritaya Şekil 1’de yer verilmiştir. 1960 tarih ve 4 sayılı Kanun, Djuanda Deklarasyonu’nun ilanında olduğu gibi Hollanda başta olmak üzere denizci devletler tarafından tepkiyle karşılanmıştır.81 Ayrıca Endonezya Hükümeti, yabancı gemilerin Endonezya sularından geçebilme koşullarını ayrıntılı bir şekilde açıklayan 1962 tarih ve 8 sayılı Yönetmelik’i ilan etmiştir. Endonezya söz konusu Yönetmelik’te, sularından geçişle ilgili karasularında gerçekleştirilen zararsız geçiş hakkından farklı olarak “iç denizde zararsız geçiş, Endonezya tarafından kasıtlı olarak tanınmış bir imkandır.” şeklinde bir düzenlemeye yer vermiştir.82 Bu sebeple, Endonezya’nın bu imkânı geri çekme hakkını saklı tuttuğu belirtilmiştir. Ayrıca yabancı savaş gemilerinin karasularından geçmeden önce, geçme niyetlerini bildirmeleri istenmiştir.83 Şekil 1. 1960 tarih ve 4 sayılı Kanun kapsamında yer alan Endonezya’nın karasuları ile takımada sularını gösteren harita.84 81 Jack A. Draper, “The Indonesian Archipelagic State Doctrine and Law of the Sea: “Territorial Grab or Justifiable Necessity?”, International Lawyer, 1977, C. 11, S. 1, s. 147. 82 John G. Butcher/R.E. Elson, Sovereignity and the Sea: How Indonesia Became an Archipelagic State, NUS Press, Singapur 2017, s. 120. 83 Butcher, “Becoming an Archipelagic State: The Djuanda Declaration of 1957 and the “Struggle” to Gain International Recognition of the Archipelagic Principle”, s. 42. 84 Butcher/Elson, “Sovereignity and the Sea: How Indonesia Became An Archipelagic State”, s.113.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1