486 Uluslararası Deniz Hukuku Kapsamında “Takımada” Kavramı ve Bir “Takımada Devleti” ... Sözleşme’nin yürürlüğe girmesi sonrasında Endonezya, 53/7. maddeye dayanarak takımada geçiş yollarını belirleme çalışmaları başlatmıştır. Çalışmalar sonucunda, 1996 yılında 6 sayılı Endonezya Milli Suları Kanunu’nu yayımlanmıştır. Söz konusu kanunda, yabancı gemilerin Endonezya’nın takımada sularından geçiş yolları belirlenmiştir. Endonezya, 1996 tarih ve 6 sayılı Kanun ile takımada deniz yollarından geçişi belirleyerek IMO’ya sunan ilk ve tek takımada devleti olmuştur.93 Öneride yer alan takımada sularından geçişler, üç temel geçiş yolu üstünden yapılmıştır. Birinci geçiş yolu Güney Çin Denizi ile Hint Okyanusu arasında, ikinci geçiş yolu ise Celebes Denizi ile Hint Okyanusu arasında konumlandırılmıştır. Üçüncü geçiş yolunun ise iki kuzey ve üç güney ucu bulunmaktadır. Kuzey uçlarını, Molucca Denizi ve Banda Denizi oluştururken; Hint Okyanusu, Timor Denizi ve Arafura Denizi ise güney uçlarını oluşturmaktadır. Şekil 2’de söz konusu geçişleri gösteren haritaya yer verilmiştir. Şekil 2. 1996 tarih ve 6 sayılı Kanun’da düzenlenen Endonezya’nın takımada sularından geçiş yollarını gösteren harita. (Soldaki hat birinci geçiş yolunu, ortadaki hat ikinci geçiş yolunu, sağdaki şekil ise üçüncü geçiş yolunu göstermektedir.) 94 93 Puspitawati, “Indonesia’s Archipelagic Sea Lanes (ASLs) Designation: Rights Turning to Obligations?”, s. 273. 94 “Annex 9 Resolution MSC.72(69) Adoption, Designation and Substitution of Archipelagic Sea Lanes”.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1