42 Türk Hukukunda Malvarlığının İç Dondurulması dirme yapılabilir. İç dondurma süreye bağlı olarak yapılmamalı ancak belirli periyotlarda kararın devamının ya da ortadan kaldırılmasının değerlendirilmesi yapılabilmelidir. İç dondurma kararına karşı idari ya da yargısal bir itiraz prosedürü getirilmelidir. İç dondurma, ülkelerin risk algısına göre listeledikleri terör örgütlerine ve örgüt üyelerine karşı yapılmalıdır.26 VI. ULUSAL MEVZUATTA İÇ DONDURMA İç dondurma ile ilgili hukuki düzenleme, 27.12.2021 tarihli ve 7262 sayılı Kitle İmha Silahlarının Yayılmasının Finansmanının Önlenmesine İlişkin Kanun’un 35 ilâ 42. maddelerinde düzenlenmiştir. Söz konusu düzenleme ile FATF IV. Tur Türkiye Değerlendirme Raporu’ndaki (Turkey Mer. 2019) eleştiriler de karşılanmıştır.27 Buna göre; A- Listeleme Prosedürü Getirilmiştir 7262 sayılı Kanun ile FATF 6(2)(b)28 kriteri uyarınca ulusal mevzuatımıza listeleme usulü getirilmiştir. Söz konusu kriter, 7262 sayılı Kanun’un 38. maddesi ile kabul edilmiştir. Bu düzenlemede Malvarlığı Değerlendirme Komisyonu, terörizmin finansmanı suçunu işledikleri yönünde makul sebeplerin varlığı halinde kişi, kuruluş ve organizasyonların iç hukukta hüküm ve sonuçlarını doğuracak bir dondurma kararı alınmasını İçişleri ve Hazine ve Maliye Bakanlarına önereceklerdir. İlgili Bakanların dondurma kararı almaları halinde kararın etki doğurması için bu karar derhal Resmî Gazete’de yayımlanacak olup yayım ile birlikte dondurmanın etki ve sonuçları da doğacaktır. Diğer taraftan, terörizmin finansmanı suçunu işledikleri yönünde karar alınacak kişilerle ilgili olarak ulusal mahkemelerin “terör örgütüne” yönelik kesinleşmiş kararı gerekmektedir. Bu karar, komisyonun takdir 26 Yurdakul, s. 272. 27 Anti-money laundering and counter-terrorist financing measures Turkey Mutual Evaluation Report, December 2019. https://www.fatf-gafi.org/media/fatf/ documents/reports/mer4/Mutual-Evaluation-Report-Turkey-2019.pdf. (Erişim Tarihi: 02.01.2022, saat: 03:06). 28 Turkey Mer. 2019, s.123.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1