48 Türk Hukukunda Malvarlığının İç Dondurulması larının Anayasa’nın yukarıda belirtilen maddelerini ihlal etmeyeceği sonucunu doğurabilir. Bu çerçevede kararın etkisinin sürdürülmesinin Ankara ağır ceza mahkemesinin incelemesine bırakılması da muhtemel Anayasa’ya aykırılık iddialarını karşılayacak bir düzenlemedir. İç dondurma kararı tek tek kişi, kuruluş ve organizasyonların malvarlıklarını değil, bir bütün halinde tüm fon, alacak, hesap, finans kaynakları, malvarlıkları gibi tüm varlıklarını konu edinir. Bu bakımdan külli bir tedbir türüdür. C. İç Dondurma İdari Bir İşlem Niteliği Taşır Değerlendirme komisyonu iç dondurma kararının alınmasını önerir. Bu öneri, hazırlayıcı işlem mahiyetinde olup, tek başına kesin ve yürütülmesi gereken ya da icrai bir işlem değildir. Ancak komisyonun önerisi, iç dondurma kararının alınabilmesinin ön şartıdır. Zira, 7262 sayılı Kanun açıkça kararın ancak değerlendirme komisyonunun önerisi üzerine alınabileceğini düzenlemiştir. Bu doğrultuda, komisyonun önerisi ile İçişleri ve Hazine ve Maliye Bakanlarının müşterek imzaları ile dondurma kararı alınır. Karar alındığı andan itibaren, tekemmül etmiş bir karar olup, kararın üçüncü kişilere duyurulması Resmî Gazete’de ilan edilmesi şartına bağlanmıştır. Burada, haklarında dondurma kararı tesis edilen kişilere karşı ayrıca bir tebligat yapılması gerekmez. İç dondurma kararı, artık hukuken tekemmül etmiş, icrai, kesin, nihai bir işlem haline gelmiş olup bu haliyle bir idari işlemin tüm unsurlarını taşır. Başka bir deyişle söz konusu karar, idari makam ya da organlarca alınan herhangi bir idari işlemden başka bir işlem değildir. Ayrıca idari işleme bağlanan her hukuki sonuç, bu kararla artık doğmaya başlar. SONUÇ Türk hukukunda ilk defa 7262 sayılı Kanun’la kabul edilen “iç dondurma”, FATF üyesi tüm ülkelerin iç hukuklarına dahil etmek zorunda oldukları terörizmin finansmanı ile ilgili tedbirler ve yaptırımlar bütününün bir parçasıdır. Bu bakımdan, belki de en önemli mücadele araçlarından bir tanesidir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1