ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ KAPSAMINDA ÇOCUĞUN EĞİTİM (NİTELİKLİ EĞİTİM) HAKKINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME AN ASSESSMENT ON THE CHILD’S RIGHT TO EDUCATION (QUALITY EDUCATION) UNDER THE CONVENTION ON THE RIGHTS OF THE CHILD Ahmet AYAR* Özet: Bu çalışmada çocuk haklarının temelini oluşturan çocuğun eğitim hakkı Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi kapsamında değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu değerlendirme yapılırken eğitim biliminin ışığında eğitim ve nitelikli eğitim kavramları da açıklanmaya çalışılmıştır. Yine eğitimde çocuk hakkı denilince toplumun genel algısının okula gidebilmek ile sınırlı olmaması gerektiği, eğitimin içeriği ve nasıl verildiğinin de bu hakkın kapsamında olduğu hususunda değerlendirmelerde bulunulmuştur. Ayrıca nitelikli eğitim hakkına ilişkin tespitler ve eleştiriler yapılmaya, konuya ilişkin öneriler sunulmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim Hakkı, Gelişme Hakkı, Çocuk Hakları Sözleşmesi, Nitelikli Eğitim Abstract: In this study; the child’s right to have education, which is one of the basic child rights has tried to be evaluated within the scope of the United Nations Convention on the Rights of the Child. While making this assessment, the concepts of education and quality education have explained in the light of educational science. When it comes to the child’s right to education, it has been evaluated that the general perception of the society should not be limited to being able to go to school, and that the content of education and how it is given are also within the scope of this right. In addition, this study includes our determinations, criticisms, and a few comments on right to quality education. Keywords: Right to Education, Right to Development, Convention on the Rights of the Child, Quality Education * Dr. Öğr. Üyesi, Kadir Has Üniversitesi Hukuk Fakültesi Medeni Hukuk Anabilim Dalı, ahmet.ayar@khas.edu.tr, ORCID: 0000-0001-5623-3418, Makalenin Gönderim Tarihi: 13.10.2021, Kabul Tarihi: 13.10.2021
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1