Türkiye Barolar Birliği Dergisi 160.Sayı

205 TBB Dergisi 2022 (160) Alperen KORKMAZ ması gerektiği ifade edilmiştir.76 Bu sebeple öncelikle internet siteleri ile sosyal medya platformlarına uygulanacak idari para cezasının ayrılması, sosyal medya etkileyicilerine uygulanacak idari para cezaları bakımından da yukarıda yer verilen hususların gözetilmesi suretiyle idari para cezasında alt ve üst sınır belirlenmek suretiyle ayrı bir düzenleme yapılmasında fayda bulunduğu düşünülmektedir. TKHK’nın yürürlük tarihi itibariyle sosyal medya reklamı, sosyal medya etkileyicisi gibi kavramların mevcut olmadığı düşünüldüğünde bu platformlarda ya da bu kişilerce yapılan ihlallerin ayrı olarak düzenlenmemesi kabul edilebilir bir durum ise de gelişmelere uyum sağlamak gerekmektedir. Bu sebeple gecikmeksizin bu platform ve kişilere uygulanacak idari para cezalarına ilişkin yasal düzenleme yapılması gerektiği kanaatindeyiz. 3.2. Kurul Kararlarına İtiraz Usulü Reklam Kurulunca verilen kararlara karşı itiraz prosedürü TKHK’nın 78. maddesinde düzenlenmiştir. İlgili maddede Reklam Kurulu’nca verilen idari yaptırım kararlarının Bakanlıkça uygulanacağı belirtilmiştir. Düzenleme uyarınca Reklam Kurulu’nca ticari reklamlar ve haksız ticari uygulamalarla ilgili olarak verilen kararlar Ticaret Bakanlığı’nca uygulanacaktır. Bu kararlara karşı 2577 İdari Yargılama Usulü Kanun’u hükümlerine göre idari yargı yoluna başvurulabileceği ifade edilmiştir. Yani söz konusu işlemin hukuka aykırı olduğunu düşünen muhatap, söz konusu idari yaptırım kararlarının iptalini idare mahkemelerinden isteyebilecektir. Burada üzerinde durulması gereken önemli bir nokta, idari yargıda genel dava açma süresi 60 gün olarak belirlenmişken, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalarla ilgili olarak açılan iptal davalarında dava açma süresinin 30 gün olarak belirlenmesidir. Doktrinde, Reklam Kurulu kararlarına karşı idari yargı yoluna başvurulması reklam hukukunun özel hukuku ilgilendiren bir alan olması dolayısıyla eleştirilmiş ise de Reklam Kurulu’nun kurulması, denetim 76 Ilgın Özkaya Özlüler, “İdari Yaptırımların Özellikleri ve Çevre Kanunu”, Ankara Barosu Dergisi, 2015/1, s. 145; Jülide Gül Erdem, “Ölçülülük İlkesinin İdarenin Takdir Yetkisinin Kullanımındaki Yeri” AÜHFD, S:62, 2013, s.990.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1