139 7BB 'HUJLVL 6Hda <a÷PXU 6h0(5 bakımından getirilmesi de hukuki belirlilik ve kanunilik ilkesi bakımından tartışmaları beraberinde getirecektir. Burada sunulabilecek çözüm önerilerinden ilki; hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararının ifade ettiğimiz üzere belirli ve sınırlı meslek grupları bakımından katalog suç düzenlemesi getirilerek ele alınmasıdır. Fakat bu düzenleme ilgili meslek gruplarının hepsini kapsayacak, yeknesak bir şekilde düzenlenmelidir. Yani birden fazla yönetmelikte farklı katalog suçlara ilişkin, farklı süre sınırları getirilerek mevzuatta bir karmaşa yaratılmamalıdır. En önemlisi bu düzenlemeler yönetmelikler vasıtasıyla yapılmamalıdır. Nitekim özel şartlara ilişkin bölümde verdiğimiz örneklerde görülmektedir ki bu tarz düzenlemeler ağırlıklı olarak yönetmeliklerde yapılmaktadır. Bu durum normlar hiyerarşisine açık bir şekilde aykırı olup yönetmelik kanuna aykırı olamaz. Olması gerekene örnek olarak; hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararının uygulanamayacağına ilişkin CMK m. 231/14’te yer alan istisnai düzenleme gösterilebilir. Bu şekilde net bir sınırlama getirmek daha ölçülü ve hukuka uygun olacaktır. Yine DMK m. 48/A-5’te “Türk Ceza Kanunu’nun 53’üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, (…)(1) zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak” düzenlemesi de bu konuda yol gösterici olacaktır. Bu hükümde belirli suç tipleri açık bir şekilde düzenlenmiştir. Fakat burada yaşanan temel sorun HAGB kararının bu suçlarla ilişkisi ve memuriyete etkisinin açık bir şekilde belirtilmemesidir. Bu şekilde kanunda açık bir düzenleme yapılmaması halinde örneğin; Polis Meslek Eğitim Merkezleri Giriş Yönetmeliği m.8/1’de kasıtlı bir suçtan bir yıl veya daha fazla süreyle hakkında hapis cezasına hükmedilen kişinin hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararı verilmesi halinde dahi mesleğe kabul edilmemesi normlar hiyerarşisine aykırı olacaktır. Bu şekilde bir özel düzenlemenin getirilmesinin temel amacı ifade ettiğimiz üzere bu mesleğin doğası ve gereklerinden kaynaklanmak-
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1