191 TBB Dergisi 2022 (161) Hasan CAN • Mutfak ve beslenme hizmetleri (m. 89-92), • Çamaşır ve çamaşır yıkama, ütü işleri (m. 93), • Hastane ziyaretleri (m. 95-98), • Satın alma ayniyat depo ve ambar hizmetleri (m. 99-105), • Teknik hizmetler (m. 106-107). 2.1.2. Hasta Hakları Yönetmeliği Hasta Hakları Yönetmeliği hasta haklarının somutlaştırılması, sağlık hizmeti sunumunda herkesin insan haysiyetine yakışır bir şekilde hizmet almasının ve haklarının korunabilmesi amacını taşımaktadır (m. 1). Hasta hakları kapsamında meydana gelen ihlallerde, hizmeti sunan kurum ve kuruluş aleyhine tazminat davası (maddi ve manevi) açılması mümkündür (m. 43/1). Yönetmeliğe göre, özel ve kamu fark etmeksizin her türlü sağlık hizmeti sunucusu ve hizmet alıcısının kapsamı dâhilindeki hizmetler ve hizmet standartları aşağıdaki şekildedir: • Adalet ve hakkaniyete uygun olarak faydalanma (m. 6), • Bilgi isteme (m. 7), • Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirme (m. 8), • Personeli tanıma, seçme ve değiştirme (m. 9), • Öncelik sırasının belirlenmesini isteme (m. 10), • Tıbbi gereklere uygun teşhis, tedavi ve bakım (m. 11), • Kayıtları inceleme (m. 16), • Kayıtların düzeltilmesini isteme (m. 17), • Mahremiyete saygı gösterilmesi (m. 21), • Bilgilerin gizli tutulması (m. 23), • Güvenliğin sağlanması (m. 37), • İnsani değerlere saygı gösterilmesi ve ziyaret (m. 39), • Refakatçi bulundurma (m. 40), • Hizmetin sağlık kurum ve kuruluşu dışında verilmesi (m. 41), • Müracaat, şikâyet ve dava hakkı (m. 42).
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1