197 TBB Dergisi 2022 (161) Hasan CAN • Hastane yönetiminin hatalı görevlendirmesi veya sağlık personelini zorlaması nedeniyle hasta aleyhine tıbbi standarttan taviz verilmesi,43 • Kullanılan malzemelerin standartlara aykırı olması,44 • Teşhis sürecinde gerekli test ve işlemlerin yapılmaması,45 • Kan grubunun yanlış tespit edilmesi,46 • Hasta müşahede evraklarının hatalı tutulması ve sorumlu hekime ulaştırılmasında aksaklıklar, • Konsültasyon hizmetlerinde aksaklıklar,47 • Tedavi hizmetinin geç başlatılması,48 • Ağır yaralı hastanın irtibat kurulmaması nedeniyle yeterli tıbbi imkânı ve uzman hekimi olmayan hastaneye götürülmesi, • Hastanın hastaneye kabul edilmemesi nedeniyle tedavisine geç başlanılması.49 2.2.4. Hastane Niteliği İyi bir tedavi sürecinin sağlanabilmesi açısından organizasyon yükümlülüğünün iyi yürütülmesi gerekmektedir. Bu kapsamda özen yükümlülüğünün bir uzantısı olarak, hizmet verilen hastanenin belirli standartları taşıması, sağlık hizmetlerinin gereği gibi verilebilmesi için gerekli olan asgari unsurların bulundurulması, tesislerin çağın gereklerine uygun tıbbi araç ve gereçlerle hizmet vermesi sağlanmalıdır.50 Sağlık hizmetinin sunumunda gerekli olan ekipmanların bulunmaması veya yetersiz olması durumunda klinik performansta düşüş; hasta risklerinde ise yükselme söz konusu olabilmektedir.51 43 Hakeri, s. 999. 44 Danıştay 10. D, E. 2006/994, K. 2009/622, T. 04.02.2009, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 45 Ayan, s. 157-158. 46 Atabek, s. 635. 47 Hakeri, s. 999. 48 Danıştay 10. D, E. 2002/7073, K. 2004/1481, T. 09.02.2004, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 49 Danıştay 10. D, E. 2001/2529, K. 2003/675, T. 25.02.2003, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 50 Ayan, s. 160; 164-166. 51 Polat, s. 127.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1