Türkiye Barolar Birliği Dergisi 161.Sayı

204 6a÷OÕk +L]PHWOHULndH ødaUHnLn 2UJanL]aV\Rn 6RUXPOXOX÷X • Hasta odaları ve servislerin dizaynı, • Hastanın gözlenmesindeki eksiklikler, • Tehlikeli objelerin hastadan uzak tutulmaması, • Kilitli oda temininde yetersizlikler, • Personel denetimindeki eksiklikler, • Personel arası iletişim kopukluğu,96 • Gece hizmet verilen tesislerde güvenlik görevlisi, otomatik gözetleme ve kontrol cihazı bulunmaması, • Sağlık tesisi giriş ve çıkışlarında gerekli güvenlik kontrollerinin yapılmaması,97 • Ruhsal tedavi sürecindeki hastanın intiharı, • Hastaneden güvenlik zafiyeti nedeniyle çocuk çalınması, • Yangın durumuna karşı gerekli tedbirlerin alınmamış olması,98 • Hasta, ziyaretçi ve refakatçilerinin can ve mal güvenliğinin ihlali,99 Çocuk ve akıl hastalarının güvenliği açısından gerekli tedbirlerin alınmaması,100 • Kan, organ ve doku çalınması,101 • Bebek hırsızlığı,102 • Kavga ve çatışma, • Bebeklerin karıştırılması,103 • Uyarı levhası bulunmaması ve asansör kapısının kilitli olmaması nedeniyle refakatçinin asansör boşluğuna düşmesi, 96 Polat, s. 121-122. 97 Danıştay 10. D, E. 1998/4977, K. 2000/380, T. 09.02.2000, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 98 Atabek, s. 635. 99 “…bütün sağlık kurum ve kuruluşları, hastaların ve ziyaretçi ve refakatçi gibi yakınlarının can ve mal güvenliklerinin korunması ve sağlanması için gerekli tedbirleri almak zorundadır” (Hasta Hakları Yönetmeliği, m. 37). 100 Hakeri, s. 1000-1001. 101 Hakeri, s. 1000-1001. 102 Danıştay 10. D, E. 2004/8980, K. 2007/1054, T. 13.03.2007, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 103 Yargıtay 4. HD, E. 1976/327, K. 1976/11216, T. 22.12.1976, (Erişime kapalı).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1