Türkiye Barolar Birliği Dergisi 161.Sayı

213 TBB Dergisi 2022 (161) Hasan CAN Danıştay’ın tıbbi müdahalelere ilişkin hizmet sorumluluğu bakımından kusur sorumluluğunu arama eğilimi devam etmekte olup, genel yaklaşımın değiştiğine dair herhangi bir emare bulunmamaktadır.150 Danıştay’a göre yürütülen sağlık hizmeti kapsamında ambulans veya helikopterle yapılan ve beklenmeyen bir nedenle meydana gelen kazalarda, uygun nedensellik bağının bulunması halinde, özel ve olağan dışı zararların idarenin kusursuz sorumluluğu kapsamında değerlendirilmesi gerekmektedir.151Danıştay, oksijen tüpü kontrolü yaparken, tüpün başlığındaki flowmetrenin patlaması sonucu sağlık teknisyeninin sol gözünün görme yetisini kaybetmesi olayında, idarenin kusursuz sorumluluğunun bulunduğunu kabul etmiştir.152 4. Sağlık Bakanlığının Sorumluluğu Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu’nun 3. maddesi, Hususi Hastaneler Kanunu’nun 33. maddesi ve Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kararname’nin 2. maddesinde Sağlık Bakanlığı’nın sağlık hizmetlerine dair yetki ve sorumlulukları detaylıca düzenlenmiştir. Bu kapsamda sağlık hizmetlerinin planlanması, kurulması, koordine edilmesi, işletilmesi; istisnalar hariç olmak üzere diğer kamu veya özel hukuk gerçek/tüzel kişilerince sunulan sağlık hizmetlerinin denetlenmesi açısından yetki ve sorumluluk Sağlık Bakanlığı’na aittir.153 4.1. Mevzuat Hükümleri 4.1.1. Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik ile ülke genelinde kaliteli, verimli ve dengeli sağlık hizmetlerinin sağlanması amacıyla, ayakta teşhis ve tedavi hizmeti veren özel154 sağlık kuruluşlarının yapılandırılması, ruhsatlandırılması, de150 Çelik, s. 321; 329. 151 Tokalı, s. 140. 152 Danıştay 10. D, E. 2005/8187, K. 2007/4439, T. 28.09.2007, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 153 Tokalı, s. 38. 154 “Kamu kurumlarına ait sağlık kuruluşları: özel kanunlarına göre bu Yönetmelik

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1