215 TBB Dergisi 2022 (161) Hasan CAN sis, personel ve hizmet standartlarının belirlenmesi, sınıflandırılması, sınıflarının değiştirilmesi, teşkilatlandırılması, açılması, faaliyetleri, kapatılması ve denetlenmesine dair usul ve esaslar düzenleme altına alınmıştır (m. 1). • Poliklinik hizmetleri (m. 38), • Acil hizmetler (m. 39), • Ambülâns hizmetleri (m. 40), • Eczane hizmetleri ve nöbetleri (m. 41), • Tıbbi donanım ve bulundurulması zorunlu ilaçlar (m. 43-44), • Tıbbi kayıt ve arşiv, faturalandırma ve hastaya verilecek belgeler (m. 48-52), • Yatak sınıfları, gündelik yatak ücretleri, kıyafet ve kimlik kartı, reklam ve tanıtım (m. 53-61), • Denetim, faaliyet durdurma, ruhsatın geri alınması, yasaklar, müeyyideler, grup ve tür değişikliği ve devir (m. 62-69), • Özel hastanelerin temel özellikleri ve kadroları (m. 5-7), • Kuruluş ve bina altyapı standartları (m. 8-10), • Başvuru ve ruhsata esas belgeler, başvurunun incelenmesi ve ruhsatlandırma (m. 13-15), • Personel standartları (m. 16-19), • Hizmet ve fiziki altyapı standartları, ○ Hizmet üniteleri ve nitelikleri (m. 20-30), ○ Diğer birim ve alanları (m. 31-37), Meydana gelen organizasyon kusurları genel olarak aşağıdaki nedenlerden kaynaklanmaktadır: • İlçede bulunan ve Sağlık Bakanlığı’na bağlı en büyük sağlık kuruluşunda kan naklinin yapılamıyor olması,157 satlandırma şartları ile sağlık insan gücü kriterlerine, bina, fizik yapı, tesis, tıbbi donanım ve hizmet standartlarına uyar” (Ek madde 8/1). 157 Danıştay 15. D, E. 2013/3990, K. 2014/3507, T. 07.05.2014, www.uyap.gov.tr
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1