216 6a÷OÕk +L]PHWOHULndH ødaUHnLn 2UJanL]aV\Rn 6RUXPOXOX÷X • Yoğun bakımda tedavi gören ve ameliyat edilmeyi bekleyen hastanın malzeme temin edilemediği gerekçesi ile başka hastaneye sevk edilmesi suretiyle sağlık hizmeti vermekten kaçınılması,158 • Kamu sağlığının korunması görevi bulunan Sağlık Bakanlığı’nın, meydana gelen önceki vakalardan haberdar olmasına rağmen, ilgili hastalığa yönelik (kuduz) gerekli tedbirlerin almaması, gerekli organizasyon ve koordinasyonun sağlanmaması,159 • Yeterli sayıda ve nitelikte personel bulundurulmaması nedeniyle ambulans hizmetinin verilmemesi veya geç verilmesi, • Hastanelerde yer bulunamadığı gerekçesi ile hasta sevkinin yapılamaması.160 4.2. Sağlık Bakanlığının Denetim Sorumluluğu Sağlık hizmetlerinin asli sahibi ve nihai sorumlusu olan idarenin, denetim ve gözetim yetkisi ve bu kapsamdaki yaptırım uygulama yetkisi kapsamında, idare ile sağlık hizmetlerinin bağı tamamen kopartılmamıştır.161 Sağlık hizmetlerinde hak ihlallerinin azaltılması amacıyla idare, ihlalleri azaltıcı ve engelleyici önlemler almalıdır. Bu kapsamda denetimlerin ihlallerin tekerrürünü azaltıcı bir nitelik taşıdığı görülmektedir.162 Yayla’ya göre, idarenin denetim ve gözetim yükümlülüğünün ihlalinden kaynaklanan sorumluluğunun esas kaynağı, sağlık personellerinin faaliyeti değil, idarenin bizzat yürüttüğü kendi işlem ve eylemleridir.163 Bu kapsamda idarenin denetim ve gözetim yükümlülüğünün ihlali halleri organizasyon kusuru kapsamında değerlendirilmelidir. (E.T.:10.02.2022). 158 Danıştay 10. D, E. 2008/116, K. 2012/425, T. 08.02.2012, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 159 Danıştay 10. D, E. 2005/3916, K. 2008/12, T. 16.01.2008, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 160 Hakeri, s. 1013. 161 Danıştay 15. D, E. 2013/5507, K. 2015/2024, T. 08.04.2015, www.uyap.gov.tr (E.T.:10.02.2022). 162 Yüzer Eltimur, s. 166. 163 Yıldızhan Yayla, İdare Hukuku, 1. baskı, Beta Basım Yayım, Ankara 2009, s. 363364.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1