28 .aPXVaO $Oanda .aPHUaOÕ ø]OHPH 6LVWHPOHULnLn +XkXka 8\JXnOX÷X h]HULnH BLU 'H÷HUOHndLUPH “Kamuya açık alanlarda optik-elektronik araçlarla (videolu izleme) ancak; • Kamu görevlilerinin görevlerini yerine getirmeleri, • Bir kimsenin bir yere girişine izin verilmesi ya da verilmemesi amacıyla karar verme hakkının kullanılması, • Verisi işlenen kişinin meşru ve daha üstün çıkarının bulunmaması ve özel olarak belirlenen amaçların söz konusu olması halinde bu meşru çıkarların korunması İçin gerekli olması halinde yerine getirilebilir. Spor yerleşkeleri, toplanma alanları, eğlence merkezleri, alışveriş merkezleri ve araç otoparkları gibi yüksek oranda kamuya açık alanlar veya araç, tren, gemi ve otobüs istasyonlarında kameralı izleme için; kişilerin hayatları, sağlıkları ve özgürlüklerinin korunması çok önemli nedenler arasında kabul edilmektedir. İzlemenin ve veri kontrolörünün kimlik ve iletişim bilgilerinin belirlenebilir olması için uygun tedbirler mümkün olduğunca öncelikli olarak alınır. Bu madde gereğince toplanan verilerin saklanması ve kullanılması ancak belirlenen amacın yerine getirilmesi ve verisi işlenen kişinin meşru ve daha üstün çıkarının bulunmaması halinde mümkündür. Elde edilen verinin sonraki bir amaç doğrultusunda işlenmesi sadece devlet ve kamu güvenliğine karşı bir tehditin önlenmesi ve suçların kovuşturulması için gerekli olması durumunda mümkündür. Eğer elde edilen veri, bir kişi ile irtibatlandırılabiliyorsa, bu kişinin GVKT’nün 13 ve 14. maddesi gereğince bilgilendirilmesi gereklidir. Elde edilen verinin, belirlenen amaç için gerekli olmaması veya verisi işlenen kişinin meşru çıkarının daha fazla saklamaya olanak tanımaması durumunda gecikmeden silinmesi gereklidir.” 3. Fransa Fransa, kameralı izleme sistemlerinin kullanımına yönelik mevzuat altyapısı bulunan ülkeler arasında yer almaktadır. Ülkede, 1995 yılında yürürlüğe giren kanun ve 1996 tarihli kararnameye göre valiler sorumlu oldukları yerde kameralı izleme sisteminin kurulması hu-
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1