Türkiye Barolar Birliği Dergisi 163.Sayı

29 TBB Dergisi 2022 (163) Seçkin KOÇER susunda karar verme yetkisine sahiptir.95 Ancak bu karar alınmadan önce valinin, bir hâkimin başkanlığını yaptığı bir komisyona danışması gerekmektedir.96 Yani; bu sistemlerin kullanımına yönelik karar alma yetkisi yerel yönetimlere bırakılmış durumdadır. Bu düzenlemede kameralı izleme sistemlerinin kullanım amacı ile ilgili hükümleri şu şekildedir: “Kamu yollarında çekilen görüntülerin video ile iletilmesi ve kaydedilmesi, yetkili kamu makamları tarafından aşağıdakilerin sağlanması amacına bağlıdır: • Kamu bina ve tesisleri ile çevrelerinin korunması; • Ulusal savunma için faydalı güvenlik teçhizatları; • Taşıma akışlarının düzenlenmesi; • Trafik kuralları ihlallerinin gözlemlenmesi; • Özellikle saldırı, hırsızlık veya uyuşturucu kaçakçılığı riskine maruz kalınabilecek yerlerde kişi ve mal güvenliğinin korunmasına yönelik saldırıların önlenmesi; • Terör eylemlerinin önlenmesi; • Doğal veya teknolojik risklerin önlenmesi; • Kişilerin kurtarılması ve yangına karşı korunma; • Lunaparklarda halka açık tesislerin güvenliği. … Halka açık yollardaki kameralı izleme işlemleri, konut olarak kullanılan binaların içinden veya özellikle girişlerinden elde edilen görüntüleri göstermeyecek şekilde yapılır. Kamuoyu, kameralı izleme sisteminin varlığından ve sorumlu makam veya kişi hakkında açık ve kalıcı olarak bilgilendirilir.” Fransa’da özel hayatın korunması amacıyla söz konusu sistemlerin; bir konutun girişi ya da içini izleyecek şekilde kurulmaması şarttır. 95 Fransa 95-73 Sayılı ve 21 Ocak 1995 tarihli Güvenlik Oryantasyonu ve Programlama Yasası’nın 10. maddesi. 96 Abanoz, s. 133.; Gras, s. 223.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1