32 .aPXVaO $Oanda .aPHUaOÕ ø]OHPH 6LVWHPOHULnLn +XkXka 8\JXnOX÷X h]HULnH BLU 'H÷HUOHndLUPH amacı somut veriler ışığında değerlendirmeye tabi tutulmalı ve bu değerlendirmenin altyapısı da yasal zemine kavuşturulmalıdır. 2. Mobese sisteminde kullanılacak kameraların, sadece kamusal alanla sınırlı görüntü alacak şekilde yerleştirilmesine ve kişilerin özel yaşam alanlarını içerecek görüntülerin alınmaması ve kaydedilmemesine özen gösterilmesi gerektiği açıkça vurgulanmalıdır. Bu bağlamda; kamusal alanda olsa dahi bir kişinin düzenli ve sistemli bir şekilde izlenmesine olanak tanıyan düzenlemelerden kaçınılmalıdır. Şayet suç işlediğinden bahisle bir kişi hakkında kameralı izleme ihtiyacı doğmuşsa; Mobeseler yerine CMK’nın 140. maddesinde düzenlenen teknik araçlarla izleme tedbirine başvurulmalıdır. 3. Veri minimizasyonu ilkesi (İşlenme Amacının Gerektirdiğinden Fazla Kişisel Veri İşlenmesi) çerçevesinde kameralı izlemeyle elde edilecek sonucun daha az müdahale içeren başka bir uygulamayla elde edilmesi durumunda kameralı izleme yapılmamalıdır. Yapılacak düzenlemede, bu hususa da açıkça yer verilmelidir. 4. Görüntülerin ne kadar süreyle alınacağı, kayıt süresinin belirlenmesi ve kayıtlara erişim yetkisinin kimlerde olduğu gibi hususlar mevzuat taslağının ana hususlarından olmalıdır. Yine; görüntülerin ne zaman, nasıl ve kimler tarafından imha edileceği gerek kamu kurumları gerekse özel kurum ve kişilerle görüntülerin hangi şartlar altında paylaşılacağı önemli noktalar arasındadır. Bu bağlamda, söz konusu sorumlulukları yerine getirecek içerisinde hukukçuların da olacağı bir kurulun oluşturulması ve kurulun görevlerinin yasal düzenlemede detaylandırılması gerekmektedir. 5. Verisi işlenen kişilerin hangi şartlarda hangi kuruma başvuru imkânlarının bulunduğu da belirlenmeli ve bu hakların kullanımını kolaylaştırıcı düzenlemelere yer verilmelidir. Bu noktada KVKK’da düzenlenmiş olan ilgili kişinin haklarıyla uyumlu düzenlemelere gidilmelidir. Veri sorumlusu ve veri işleyen kavramları açıklanarak bu kişilerin sorumluluklarına ilişkin hususlar detaylandırılmalıdır. Ancak bu hususlara yer verilmesi ile güvenlik ile özgürlük alanı arasındaki hassas denge korunabileceği unutulmamalıdır.99 99 Brown, “Security Cameras in Public Spaces: The Case of Germany”.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1