101 7BB 'HUJLVL (PLn *ø70(= Son olarak akıllı sözleşmelerin avukatlık mesleğinin ortadan kalkmasına neden olacağı yönündeki endişenin yersiz olduğu değerlendirilmektedir. Çünkü insanlar binlerce yıldır çoğu zaman avukata ihtiyaç duymadan sözleşmeler yapıyorlar. Ayrıca, sözleşmelerin çoğu yazılı değildir. Geleneksel olarak sözleşmeler bir el sıkışma ile mühürlenir ve sözleşmenin gerçekleştirildiğini görmekten çıkarı olan iki taraf arasındaki güven unsurlarına dayanır. Avukatlar blokzinciri içeren sözleşmeler oluşturacaklar ve bu sözleşmeler elektronik olarak imzalanacaktır. Böylesine çalışmalar akıllı sözleşmelere ilişkin deneyimi hem avukatlar hem de taraflar için daha kullanıcı dostu hale getirecektir. Ayrıca, akıllı sözleşme teknolojisinin kullanılmasıyla her avukatın düzenlemedeki potansiyel sorunları belirleme ve tarafların bu sorunları çözmenin bir yolunu önceden ayarladığından emin olma rolü paha biçilmez olmaya devam edecektir. Kaynakça Kitaplar Eren Fikret, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, 8. Bası, İstanbul 2003. Kılıçoğlu Ahmet, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Ekim 2013. Kuntalp Erden, Karışık Muhtevalı Akit, Ankara 1971. Tekinay Selahattin Sulhi/Akman Sermet/Burcuoğlu Haluk/Altop Atilla, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Filiz Kitapevi, 7. Bası. 1993. Oğuzman M. Kemal/Öz M. Turgut, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Vedat Kitapçılık, 12 Bası, İstanbul, 2014. Erdoğan İhsan, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, 3. Baskı, Ankara 2017. Shalan Mohammed Ali/Algarni Mohammed Ayedh, Contract lifecycle management: processes and benefits. innovative and agile contracting for digital transformation and ındustry 4.0, Hershey PA, 2021. Schönenberger Wilhelm/Jäggi Peter, (Zürcher) Kommentar zum Schweizerischen Zivilgesetzbuch, Band V: Obligationenrecht, Teilband V/1a: Allgemeine Einleitung, Vorbemerkungen vor Art. 1 OR, Kommentar zu den Art.1-17 OR, Zürich 1973. Von Tuhr Andreas/Peter Hans, Allgemeiner Teil des Schweizerischen Obligationenrechts, Band I, 3. Auflage, Zürich 1979/1984. Makaleler Abramovsk Laura/Grifth Rachel, “Outsourcing and ofshoring of business services: How important is ICT?”, Journal of the European Economic Association, C. 4, S. 2–3, 2006, s. 594–601.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1