Türkiye Barolar Birliği Dergisi 165.Sayı

234 'anÕşWa\ 'aLUHOHULnLn )aaOL\HWOHULndHkL BaşaUÕVÕna øOLşkLn BLU ønFHOHPH 3anHO 9HUL =aPan Şekil 1. Danıştay Teşkilat Şeması Danıştay, yapısı gereği alanında uzmanlaşmış farklı daireler ile işleyiş gerçekleştirmektedir. Danıştay’ın 2022 yılına ait genel yapısı ve organizasyon şeması Şekil 1’de görüldüğü gibidir. 10 Yüksek yargı mensubu hâkimler yerel mahkemelere göre konusuna daha çok hâkim olmalı, daha ayrıntılı düşünmeli ve verilen kararın bağlayıcı olmasına ilişkin sorumluluğun bilincinde olmalıdır. 11 Genel olarak bir değerlendirme yaptığımızda yüksek yargının denetleyici bir mekanizma olduğu gerçeğini de unutmamak gerekir. 12 Costa ve McCrae (1987) tarafından yapılan bir çalışmada; bireyin çok önemli beş kişilik özelliği olduğu ve bunların her birinin ayrı faktör olarak değerlendirilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Bu faktörler yine araştırmacılar tarafından bir model üzerinden toplanmıştır. 13 10 https://www.danistay.gov.tr/icerik/10, E.T. 15.12.2021. 11 Bahattin Aras, “Hâkim ve Savcıların Yargısal Faaliyetlerinin Disiplin Soruşturmasına Konu Edilmesi”, Aras Hacettepe HFD, 10(2), 2020, ss.835-862. 12 Ali Balkan, “İdarenin Yargı Dışı Yollardan Denetlenmesi”, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Bölümü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 2009, ss.1-180. 13 R. Robert McCrae ve Paul T. Costa, Jr, “Validation of the Five-Factor Model of Personality Across Instruments and Observers”, Journal of Personality and Social Psychology, 52(1), 1987, pp.81-90.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1