Türkiye Barolar Birliği Dergisi 167.Sayı

336 6326 Sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu Ve Turist Rehberliği Meslek Yönetmeliği... relevant laws and regulations so that the obscure expressions of the Tourist Guidance Vocational Law No. 6326. Because it is thought that the ambiguous expressions in this law and regulation are an obstacle to increasing the quality of the tourist guiding profession, and it will contribute positively to the increase of both the quality of the tourist guiding profession and the professional motivation of the tourist guides with the arrangements to be made. Therefore, in this study, evaluations were made on which expressions should be included in the articles of law and regulation instead of expressions that are difficult to understand and open to interpretation. Keywords: Tourism Legislations, Tourist Guide, Tourist Guide Law, Tourist Guide Regulation GİRİŞ 07.06.2012 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde kabul edilmesi ve 22.06. 2012’de Resmî Gazete’de yayımlanmasının ardından 6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu (TRMK) yürürlüğe girmiş ve turist rehberliği kanunla tanımlanan profesyonel bir meslek haline gelmiştir. Söz konusu kanun maddeleri mesleğe ilişkin genel hususları içinde barındırmakla birlikte, Turist Rehberliği Meslek Yönetmeliği (TRMY), kanun maddelerinin uygulama esaslarını ele almaktadır. 6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu ve Turist Rehberliği Meslek Yönetmeliği maddeleri incelendiğinde, bazı kanun ve yönetmelik maddelerinin kapsamının genişletilmesi veya kanun kapsamından tamamen çıkarılması, bazı kanun maddelerinin ise mesleğin niteliğinin arttırılması amacıyla birtakım güncellemelere konu edilmesi gerektiği düşünülmektedir. Zira ilgili kanun ve yönetmelik maddeleri incelendiğinde “muğlak” ifadelere yer verildiği, 6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu kapsamında yer alması gereken bir kanun maddesine, seyahat acentelerine ilişkin düzenlemeleri içeren 1618 sayılı Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acenteleri Birliği Kanunu’nda yer verildiği görülmektedir. Örneğin, 1618 sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acenteleri Birliği Kanunu’nun 30’uncu maddesi, yasadışı rehberlik faaliyetinde bulunan kişilere ilişkin cezai müeyyideleri ele almaktadır. Ancak söz konusu kanun maddesi, seyahat acentelerine ilişkin düzenlemeleri içeren 1618 sayılı Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acenteleri Birliği Kanunu’nda değil 6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu içerisinde yer almalıdır ve kanun maddesinin kapsamı genişletilmelidir. Turist Rehberliği Meslek Yönetmeliği’nin 8’inci maddesinin 2’nci fıkrasının b bendinden yer alan “…Komisyon üyelerinin YDS’den alınan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1