Türkiye Barolar Birliği Dergisi 167.Sayı

351 TBB Dergisi 2023 (167) Ali Caner İNCESU / Gamze KAHRAMAN / Emine BALCI Profesyonel turist rehberlerinin mesleğe ilişkin motivasyonlarının ve mesleklerine bağlılıklarının artırılması için yapılabilecek bir diğer düzenleme, rehberlerin akademik unvanlarını çalışma kartlarında kullanabilmesidir. Rehber, çalışma kartında yer alan isim hanesinin önüne akademik unvanını (Dr., Doç. Dr., Prof. Dr.) ekletebilmelidir. Ayrıca, profesyonel rehberlik yapan bireylerin turizm alanıyla doğrudan ilişkili bir başka akademik alanda yetkinlikleri varsa (arkeolog, sanat tarihçisi vb.), bu yetkinlerinde çalışma kartında yer alması sağlanabilir. Zira yeni mezun bir rehberin mesleğinde yirmi yıl sonra da aynı noktada olacağını düşünmesi karamsarlık yaratabilir. Ancak, akademik eğitimlerle veya ihtisas sahibi olduğu diğer akademik disiplinlerden elde edeceği derecelerin meslek yaşamında ve kendisine gelecekte fayda sağlayacağı bilincinde olan rehberler, mesleki yaşamına daha pozitif bakabilecektir. Bunlara ek olarak, zaman içinde kendini akademik ve kişisel olarak geliştiren rehberler emsalleri arasında temayüz ederek rekabet avantajını ellerinde bulundurabilirler. Diğer mesleklerde olduğu gibi turist rehberliği mesleğinde de bireyler arasında belirgin farkların oluşmasına sebebiyet verebilirler. Mesleğinin ilk yıllarındaki rehberler için bir rol model olabilirler. Çalışmada yer alan tüm önerilerin kanun ve yönetmelik kapsamına alınıp uygulamaya konu edilmesi, devrim niteliğinde bir adım olacak ve mesleki kalitenin en üst seviyelere taşınmasına vesile olacaktır. Kaynakça İnternet Kaynakları TUREB. (2023a). Hakkımızda. Turist Rehberleri Odaları Birliği: https://www.tureb. org.tr/tr/Page/Detail/50 Erişim Tarihi: 08.01.2023. TUREB. (2023b). Üye Odalar. Turist Rehberleri Odaları Birliği: https://www.tureb. org.tr/tr/Oda Erişim Tarihi: 08.01.2023. YÖK. (2023). Yükseköğreim Program Atlası. Yükseköğretim Kurulu: https://yokatlas. yok.gov.tr/index.php Erişim Tarihi: 10.01.2023.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1