306 Yargı Kolunu Değiştiren Görevsizlik Kararlarında Hükmedilen Vekâlet Ücretinin Mahkemeye Erişim Hakkı Bağlamında İncelenmesi kılacak kadar bir güvenceyi sağladığından söz edilemez. Zira böyle bir yaklaşım, doğrudan Anayasa tarafından belirlenmiş yargı ayrılığı sisteminin özüne bir müdahale teşkil edeceğinden Anayasa ile çelişen bir duruma da sebebiyet verme riskini barındırmaktadır. Dolayısıyla farklı yargı alanlarındaki uyuşmazlıkları çözmekle görevli her bir yüksek mahkeme kendi yargı kolunun görev alanındaki dava tiplerine göre özü itibariyle aynı nitelikteki uyuşmazlıklarda farklı bir bakış açısıyla olaya yaklaşabilir ve hukuki gerekçelerini de göstererek farklı sonuçlara ulaşabilir. Yargı sisteminin doğal bir sonucu olarak ortaya çıkan yargı kolları arasındaki farklı içtihatlar zaman içerisinde birbiriyle tutarlı hâle de gelebilir. Ancak bu tutarlılık zaman içinde sağlanamamış olsa dahi içtihat farklılığının açıkça keyfilik oluşturan bir durumdan kaynaklandığı saptanamadığı sürece bu durum makul kabul edilebilir ve adil yargılanma hakkının ihlaline yol açmaz”. Karardan da anlaşılacağı üzere Anayasa Mahkemesi, aynı yasal düzenlemelerin yargı kolları tarafından farklı yorumlanarak uygulanmasını, yargı ayrılığı sisteminin doğal bir sonucu olarak kabul etmekte ve bu tür içtihat farklılıklarını gidermeye yönelik bir denetimin Anayasal düzenlemelerin ihlal edilmesi sonucunu doğuracağını belirtmektedir. Ancak yukarıda aktarılan kararda, aynı yasal düzenlemelerin farklı yargı kollarında yer alan mahkemeler tarafından farklı şekilde yorumlanarak uygulanmasının hukuki belirlilik ve güvenlik ilkesinin ihlal edilmesi sonucunu doğurmayacağı ifade edilmişse de bu yasal düzenlemelerin, davanın esasına mı yoksa usulüne mi ilişkin olup olmadığına göre bir ayrım yapılması gerekmektedir. Davanın esasına ilişkin aynı yasal düzenlemenin farklı yargı kollarında yer alan mahkemeler tarafından farklı şekilde yorumlanarak uygulanmasının hukuki belirlilik ve güvenlik ilkesinin ihlal edilmesi sonucunu doğurmayacağı ifade edilebilse de usule ilişkin aynı yasal düzenlemelerin farklı yorumlanarak uygulanmasında bu durumun her zaman geçerli olamayabileceğinin ve yasal düzenlemenin konu edindiği usul kuralına göre ihlal sonucunun doğabileceğinin kabul edilmesi gerekir. Örneğin tıpkı yargılama giderleri gibi davadan feragat kurumu da İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 31’inci maddesi ile Hukuk Muhakemeleri Kanunu’na atıf yapılan konular arasında yer almaktadır. Yani davadan feragat kurumunda hem adli hem de idari yargı kollarında yer
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1