108 Katı Atıkların Toplanması, Bertarafı veya Değerlendirilmesi Konulu İmtiyaz Sözleşmeleri mesi için görüş vermekle birlikte gerekli düzeltmelerin yapıldığı halini tekrar incelemek üzere Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü’ne geri göndermektedir.38 Bu durumda imtiyaz sözleşmesinin revizyonlu yeni versiyonunun da Danıştay tarafından inceleneceği tabiidir. Danıştay’ın bu sözleşmeye ilişkin görüşüyle birlikte imtiyaz şartname ve sözleşmesi Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na onay için gönderilir. 7153 sayılı Kanun ile değiştirilmeden önce Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na ait olan karar yetkisi İçişleri Bakanlığı’na ait durumdaydı. Önceki dönemde İçişleri Bakanlığı halihazırda ise Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı konuyla ilgili mahalli idareler üzerinde idari vesayet denetimi yetkilerini kullanabilir ve imtiyaz şartname ve sözleşmesi taslağı ile herhangi bir mahalli idarenin seçmiş/belirlemiş olduğu imtiyazcı hakkında kanunun verdiği yetkilere dayanarak yerindelik denetiminde bulunabilir.39 38 Danıştay, 1. D., 30.1.2020, E. 2020/39, K. 2020/106. “Dosyanın incelenmesinden, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ile F1 Alüminyum A.Ş. - F2 Yaşam Enerji İş Ortaklığı arasında akdedilen “İmtiyaz Devri Yapmak ve Mülkiyeti İdareye Ait Araziler Üzerinde 29 Yıllığına İrtifak Hakkı Tesis Etmek Suretiyle Entegre Katı Atık Yönetimi Tesislerinin Yapımı ve İşletilmesi İşi”ne dair İmtiyaz Sözleşmesi Taslağının, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün 25.4.2019 tarih ve E.96031 sayılı yazısıyla görüş bildirilmek üzere Dairemize gönderildiği, Dairemizin 15.5.2019 tarih ve E:2019/778, K:2019/762 sayılı kararıyla, anılan Sözleşme Taslağındaki bazı eksiklikler giderildikten sonra tekrar incelenmek üzere Dairemize gönderilmesi için Sözleşme Taslağının eki dosya ile birlikte Çevre ve Şehircilik Bakanlığına iade edildiği, anılan kararımız uyarınca, öncelikle bu Sözleşmeyi imzalamakla ve münhasıran Sözleşme konusu işle iştigal etmekle yetkili olmak üzere ihaleyi kazanan iş ortakları tarafından kurulması gereken sermaye şirketinin (F1 Tekirdağ Enerji Anonim Şirketi) kurulduğu, adı geçen Şirket ile Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi arasında imzalanıp yeniden düzenlenen Sözleşme Taslağı ve eklerinin, 2575 sayılı Kanunun 23 üncü maddesinin (d) fıkrasına göre incelenmek üzere Dairemize gönderildiği anlaşılmıştır. (…)” (www.lexpera. com.tr) 39 Danıştay, 1.D., 14.10.2015, E. 2015/1441, K. 2015/1340. “işin ihale edilmesi süreci, ihalede uygun rekabet koşullarının sağlanıp sağlanmadığı, imtiyazın süresi ve bedeli, imtiyaz sahibinin ve idarenin mali yükümlülükleri, imtiyazla ilgili yatırımların niteliği, tüketicilerin katlanacağı mali külfetler gibi imtiyaz konusu işe ait ekonomik tercihler ile teknik verilere dayanan hususlardaki sorumluluğun ilgili belediyeye ve vesayet denetimini yapacak Bakanlığa ait olacağı, Danıştay’ın ise ilgili imtiyaz sözleşmesi taslağını mevzuat hükümleri çerçevesinde hukuka uygunluk açısından inceleyeceği, ilgili belediyenin ve Bakanlığın ekonomik ve teknik verilere ilişkin tercihlerine müdahale etmeyeceği açıktır.” (www.lexpera.com.tr)
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1