Türkiye Barolar Birliği Dergisi 171.Sayı

114 Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun’a Getirilen Geçici Madde 10 Hükmü Üzerine Bir İnceleme çok fazla suç kategorisine yer vermemiştir. Geçici Madde 10 f. 6; sadece Türk Ceza Kanunu’nun İkinci Kitap Dördüncü Kısım Dördüncü, Beşinci, Altıncı ve Yedinci Bölümünde tanımlanan suçlar, Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlar ve örgüt faaliyeti kapsamında işlenen suçlarla sınırlı tutulmuştur. Burada da bir suç kategorisine yer verilmiş olsa da Geçici Madde 6’daki gibi bir uygulamaya gidilmemesi kanaatimizce isabetlidir. Ancak Terörle Mücadele Kanunu’nda kapsamına giren suçlar ve örgüt faaliyeti kapsamında işlenen suçlarda farklı uygulamalara başvurulması eşitlik ilkesine aykırı olmayacaktır. Nitekim burada failin tehlikeliliği ve örgütlü suçlarda örgüt hiyerarşisine dahil olma ön plandadır. Bu sebeple bunlara yönelik farklı bir infaz biçimi benimsenmesi ve 3 yıl daha erken denetimli serbestlik tedbirinden yararlandırılmamasının herhangi mahzuru bulunmamaktadır. Fakat Türk Ceza Kanunu’nun İkinci Kitap Dördüncü Kısım Dördüncü, Beşinci, Altıncı ve Yedinci Bölümünde tanımlanan suçlar açısından suç kategorisi getirildiği eleştirisi yine ileri sürülebilir. SONUÇ Geçici Madde 9 hükmü uyarınca izne ayrılan hükümlülerin, izinlerinin bitimi halinde tekrar ceza infaz kurumlarına dönebilme ihtimali ortaya çıkmıştır. İzinden dönen hükümlülerin tekrar ceza infaz kurumlarına geri dönmesinin bu mevcudu artıracağı aşikardır. Bu yüzden Geçici Madde 10 hükmü ihdas edilerek izinden geri dönen hükümlülerin infaz kurumundan tahliyeleri denetimli serbestlik tedbirinin genişletilmesiyle mümkün hale getirilmiştir. CGTİHK’da yapılacak değişiklilerin kanuni düzenlemelerin uygulamada tereddüt yaratmayacak şekilde açık ve belirli olması, yani kanunilik ilkesine uygun ölçüde düzenlenmesi gerekmektedir. Geçici Madde 10 hükmünün, özellikle “31.07.2023 tarihi itibarıyla” ifadesinin bu hususu karşılamaktan uzak olduğunu müşahede etmekteyiz. Bu yüzden CGTİHK’da bir değişiklik yapılırken veya geçici bir madde eklenirken tarih kısmının belirli olması oldukça önemlidir. 7242 sayılı Kanun’un CGTİHK’ya getirmiş olduğu geçici maddeler o kadar karmaşık bir şekilde hazırlanmıştır ki ceza hukukçularının bile infaz konusundan uzaklaşmasına neden olmuştur. Nitekim ortada hukuki bir uyuşmazlık çözümünden ziyade bir hesap işlemi vardır. 7456

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1