14 Anayasa Mahkemesi Kararları Işığında 6284 Sayılı Kanunda Düzenlenen Tedbir Kararları ve Zorlama Hapsi (5) Kreş İmkânı Sağlanması Mülki Amir, çocukları bulunan şiddet mağduru hakkında, kreş imkanının sağlanmasına yönelik koruma kararı verebilir (6284 s. Kanun m. 3/1-d). Koruma altına alınan kişinin çocuk sahibi olması durumunda, bu kişinin çalışma hayatına katılımını desteklemek için kreş imkânı sağlanması tedbiri verilebilir. Kreş imkanının sağlanması tedbiri, korunan kişinin çalışma hayatına katılımı desteklemek amacıyla dört aylık süre ile, korunan kişi çalışıyor ise iki aylık süre ile sınırlı olmak kaydıyla, on altı yaşından büyükler için her yıl belirlenen net asgari ücretin yarısını geçmemek üzere verilir.43 Kanunda kreş imkanının sağlanması tedbirinin, gerekli olması halinde verileceği düzenlenmiştir.44 Kanunda yer alan gerekli olması hali, şiddet mağduru kişinin çalışma hayatına katılmak istemesi olarak değerlendirilebilir.45 b. Kolluk Amiri Tarafından Verilebilen Koruyucu Tedbir Kararları Kolluk amiri tarafından verilebilen koruyucu tedbir kararları 6284 sayılı kanunun 3/2 maddesinde şu şekilde düzenlenmiştir: “Gecikmesinde sakınca bulunan hâllerde birinci fıkranın (a) ve (ç) bentlerinde yer alan tedbirler, ilgili kolluk amirlerince de alınabilir. Kolluk amiri evrakı en geç kararın alındığı tarihi takip eden ilk işgünü içinde mülkî amirin onayına sunar. Mülkî amir tarafından kırk sekiz saat içinde onaylanmayan tedbirler kendiliğinden kalkar.” Buna göre kolluk amirinin verebileceği koruyucu tedbir kararları, uygun barınma yeri sağlanması ve geçici koruma altına alınması tedbirleridir. Bu koruyucu tedbirler esasen, mülki amir tarafından verilebilen tedbirlerdir. Ancak kanun, gecikmesinde sakınca bulunan hallerde kolluk amirinin de bu tedbirlere karar verebileceğini düzenlemiştir.46 43 Günay, a.g.m., s. 662; Söylemez, a.g.m., s. 118. 44 Tuna, a.g.e., s. 65. 45 Günay, a.g.m., s. 662. 46 Damla Özden Çelt, “6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Kapsamında Kolluğun Görev ve Yetkileri”, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. XXIII, S. 1-2, Y. 2019, ss. 109-138, s. 126; Karınca, a.g.e., s. 46.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1