386 15 Temmuz Darbe Girişiminin Toplumsal Yansıması: Uygulamalı Bir Araştırma Darbe ve 15 Temmuz darbe girişimine yönelik toplumsal algı ve düşünce, eğitime göre (p<0,001) farklılaşmaktadır. Lise eğitim grubunda bu boyuta katılma oranı daha yüksektir. Table 8: Çalışma Durumuna Göre Toplumsal Darbe Boyutu 1.Kamu ve Devlet Bütünlüğüne Yönelik Tutum ve Algı 2. Bireysel Özgürlük ve Sosyal Devlet Anlayışına Yönelik Algı 3. Darbe ve 15 Temmuz Darbe Girişimine Yönelik Toplumsal Algı ve Düşünce Number of Levels in 3. Çalışma Şekliniz 5 5 5 N 5765 5765 5765 Observed J-T Statistic 5811559,000 6492881,000 5080235,000 Mean J-T Statistic 6053104,500 6053104,500 6053104,500 Std. Deviation of J-T Statistic 69885,116 69885,116 69885,116 Std. J-T Statistic -3,456 6,293 -13,921 Asymp. Sig. (2-tailed) ,001 ,000 ,000 Katılımcıların eğitimlerine göre toplumsal darbe boyutu Jonckheere-Terpstra testi ile karşılaştırılmıştır. Tablo 8’de sonuçlar özetlenmiştir. Kamu ve devlet bütünlüğüne yönelik tutum ve algı, çalışma türüne göre (p<0,001) farklılaşmaktadır. Kamuda çalışan grubunda bu boyuta katılma oranı daha yüksektir. Bireysel özgürlük ve sosyal devlet anlayışına yönelik algı, çalışma türüne göre (p<0,001) farklılaşmaktadır. Özelde çalışan grubunda bu boyuta katılma oranı daha yüksektir. Darbe ve 15 Temmuz darbe girişimine yönelik toplumsal algı ve düşünce, çalışma türüne göre (p<0,001) farklılaşmaktadır. Kamuda çalışan grubunda bu boyuta katılma oranı daha yüksektir. Table 9: Eğitime Göre Toplumsal Darbe Boyutu Sum of Squares df Mean Square F Sig. 1.Kamu ve Devlet Bütünlüğüne Yönelik Tutum ve Algı 53,958 4 13,489 13,607 ,000 2. Bireysel Özgürlük ve Sosyal Devlet Anlayışına Yönelik Algı 19,510 4 4,877 4,891 ,001 3. Darbe ve 15 Temmuz Darbe Girişimine Yönelik Toplumsal Algı ve Düşünce 193,880 4 48,470 50,122 ,000
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1