Türkiye Barolar Birliği Dergisi 172.Sayı

317 TBB Dergisi 2024 (172) Engin SAYGIN 21.08.2015 tarihinde yapılan başvuru üzerine açılan davanın süre aşımı nedeniyle esasını inceleme olanağı bulunmadığı gerekçesiyle davanın süre aşımı nedeniyle reddine karar verilmiştir. Danıştay 13. Dairesi tarafından idare mahkemesinin kararının 2577 sayılı Kanun’un 49’uncu maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından, temyiz istemi yerinde görülmeyerek anılan mahkeme kararının onanmasına karar verilmiştir.41 V- AYNI DİLEKÇE İLE DAVA AÇILMASI 2577 sayılı Kanun’un 4001 sayılı Kanun’la değişik 5’inci maddesinin birinci fıkrasında, her idari işlem aleyhine ayrı ayrı dava açılacağı, ancak aralarında maddi veya hukuki yönden bağlılık ya da sebep sonuç ilişkisi bulunan birden fazla işleme karşı bir dilekçe ile de dava açılabileceği öngörülmüştür.42 İhalelerden yasaklama kararlarında aynı dilekçe ile dava açılması konusunda; teminatın irat kaydedilmesi, teklifin değerlendirme dışı bırakılması, ihalelere katılmaktan yasaklama gibi farklı hukuki sebeplere dayanan, farklı mahkemelerin yetkisinde bulunan ve farklı idarelerin husumetiyle görülmesi gereken tazminat istemleri önem arz etmektedir. İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen ihalede; yüklenici şirketi, ihalelere katılmaktan yasaklı olan bir kişinin temsil etmesi sebebiyle İçişleri Bakanlığı’nın 23.03.2011 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan işlemi ile bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan bir yıl süreyle yasaklanıştır. Yüklenici şirket, ilgili idarece yapılan ihale dışı bırakılma, teminatın gelir kaydedilmesi ve ihalelere katılmaktan yasaklama işlemlerinin haksız ve hukuka aykırı olduğunun tespiti ile irat kaydedilen ban41 13. D., E. 2016/3590 K. 2018/1494, T. 19.04.2018, (https://www.danistay.gov. tr/assets/pdf/KararBultenleri/yasaklamalara-iliskin-uyusmazliklar/2017-2894. pdf, Erişim Tarihi: 20.02.2024). 42 Cengiz R. Derdiman, “İdari Yargıda Birden Fazla Davanın Tek Dilekçe ile Açılması: Türk İdari Yargılama Usulü Kanununun 5. maddesinin Anlamı ve Kapsamı Üzerinde Değerlendirmeler”, ASBÜ Hukuk Fakültesi Dergisi, 2020, S. 2, s. 249; Oğuz Sancakdar, “İdari Yargıda ‘Tek Dilekçe ile Dava Açma’ (Karşılaştırmalı Hukuki Analiz)”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2007, C. 2, S. 9, s. 223-269.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1