78 Türk Ceza Kanunu’nda Çocuk Düşürtme ve Düşürme Suçu gelir ve teorik ahlak olarak da bilinir.46 Bu nedenle, etik, insan davranışlarını soyut olarak inceleyen düşünsel bir faaliyettir. Bu yönüyle insan davranışlarını belirleyen toplumsal ve somut kurallar bütününden ibaret olan ahlak kavramından ayrılır.47 Kadının gebeliği sonlandırmayı tercih etme hakkına ilişkin farklı felsefe geleneklerini temsil eden ahlaki öğretilerde farklı görüşler bulunmaktadır. Buna göre, geleneksel -muhafazakâr anlayışta, gebeliğin başlangıcından itibaren ceninin yaşamına son verilmesi bir insanın öldürülmesi olarak kabul edilmiştir. Bu nedenle bu görüş, gebeliğin sonlandırılmasına her şart altında karşıdır. Bu görüşü Katolik Kilisesi temsil etmektedir.48 Buna karşın, ceninin anne karnında hareketlenmeye başlamasını ölçü alan bir diğer görüş de bulunmaktadır. Bu görüşe göre cenin, anne karnında hareketlenmeye başlamasıyla kişilik kazanır. Dolayısıyla, bu aşamadan sonra gebeliğin sonlandırılmasına yönelik müdahaleler ahlaken kabul edilmemiştir. Öte yandan, gebeliğin sonlandırılmasının kadının istemine bağlı olarak serbest bırakılması gerektiğini ileri süren liberal görüşler de bulunmaktadır.49 Bu görüşler, kadının kendi bedeni, üremesi ve müstakbel anneliği üzerinde karar verme hakkının bulunduğunu savunurlar. Bireyci veya feminist bir anlayıştan hareket eden bu görüşler en liberal yaklaşımı benimsemişlerdir. Nihayet, gebeliğin sonlandırılmasına ilişkin ılımlı liberal görüşler de bulunmaktadır. Bu görüşler de ceninin yaşama hakkı ile gebe kadının karar ve tercih hakları arasındaki çatışmanın dengelenmesi gerektiğini savunurlar.50 Modern Ceza Hukukunda, gebeliğin sonlandırılmasını belli şartlar altında mümkün kılan ve suç olmaktan çıkaran kanuni düzenlemeler, ılımlı liberal görüşleri esas almışlardır.51 Dinlerin gebeliğin sonlandırılmasını yasakladığı yönünde genel bir anlayış bulunmaktadır. Ancak çoğu dinde bu konu ciddi olarak tartışılmaktadır. Buna göre, İncil’de çocuk düşürtme ve düşürmeye ilişkin herhangi bir hüküm bulunmamaktadır. Ancak, Katolik Kilisesi46 Polat Tunçer, “Medikal Etik ve Türk Ceza Kanunu”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Y.5, S.58, Kasım 2017, s.203-204. 47 Tunçer, s.204. 48 Ertuğrul, Çocuk Düşürtme, s.31-33. 49 Yılmaz, s.9-11. 50 Ertuğrul, Çocuk Düşürtme, s.1. 51 Ertuğrul, Çocuk Düşürtme, s.1-3.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1