169 TBB Dergisi 2024 (173) Fatih GÜLER - Çağrı ÇOLAK - İlker KARAÖNDER da belirtilen usule uyulmak şartıyla, genel sekreterin görevden alınmasında bir hukuka aykırılık görmemektedir. Bununla beraber Danıştay, genel sekreterin görevden alınması sürecinde apaçık mobbing benzeri uygulamalar varsa, genel sekreterin görevden alınmasına ilişkin idari işlemleri iptal etme eğilimindedir.19 III. GENEL SEKRETER YARDIMCILIĞI 124 sayılı KHK, 2547 sayılı Kanun’dan farklı olarak üniversite idari örgütünün başı ve bu örgütün çalışmasından rektöre karşı sorumlu makam olarak genel sekretere en çok iki yardımcı atanabilmesini öngörmüştür. KHK metninde bu konuda açık hüküm olmamakla birlikte 2547 sayılı Kanun’un 52. maddesinin genel sekreter, daire başkanları ve müdürlerin yönetim kurulunun görüşü alınarak rektör tarafından atanacağına dair hüküm doğrultusunda; genel sekreter yardımcılarının yönetim kurulunun görüşü alınarak rektör tarafından atanacağı ifade edilebilir. 2547 sayılı Kanun veya 124 sayılı KHK genel sekreter yardımcılığına atanmak için sarih bir düzenleme ihtiva etmemektedir. Bununla birlikte Cumhurbaşkanı İdari İşler Başkanlığı, 06.11.2018 tarihli ve 74073113-010.99-E.138965 sayılı yazısı ile, 09.07.2018 tarihli ve 30473 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 703 sayılı “Anayasada Yapılan Değişikliklere Uyum Sağlanması Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”nin 172. maddesi ile 657 sayılı Kanun’un 68. maddesi hükümleri çerçevesinde, devlet memurlarının kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilen hizmet süreleri esas alınmak suretiyle, genel sekreter yardımcılığına atanmak için beş yıllık hizmet süresinin zorunlu olduğuna karar vermiştir. Ek ödeme, özel hizmet zammı, iş gücü zammı, teminde güçlük zammı bağlamında genel sekreter yardımcısı ile daire başkanı arasında bir denklik olmasına rağmen ek gösterge anlamında genel sekreter yardımcısı aleyhinde dengenin bozulmuş olması oldukça dikkat çekici bir eksiklik olarak göze çarpmaktadır. 124 sayılı KHK’nın sistematiği, idare hukuku ve kamu yönetimi ilkeleri göz önünde bulundurulduğunda üniversite idari örgütü açısından genel sekreter, genel sekreter 19 Danıştay 2. Daire, 22/10/2020 tarih ve E: 2020/516, K: 2020/3123.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1