Türkiye Barolar Birliği Dergisi 173.Sayı

173 TBB Dergisi 2024 (173) Fatih GÜLER - Çağrı ÇOLAK - İlker KARAÖNDER öğrenci sayıları bağlamında oluşan iş yükünün ikiden fazla genel sekreter yardımcısı atanması ihtiyacını ortaya çıkardığı göz önünde bulundurulduğunda, genel sekreter yardımcısı sayısının arttırılmasının idari personel/akademik personel/öğrenci sayıları gibi kriterlere bağlanmasına yönelik kanuni düzenleme yapılması hususu düşünülebilir. IV. AKADEMİSYEN GENEL SEKRETERLERİN PROFİLİ Çalışmada elde edilen bulgular çerçevesinde; Türkiye’deki devlet üniversitelerinde genel sekreterlik makamını işgal edenlerin %64,34’ünün idari kadrolarda görev yapanlardan, %35,66’sının ise akademik personel arasından atandığı görülmektedir. Konuyla ilgili diğer bir çalışmada24, araştırmanın gerçekleştirildiği Kasım 2021-Şubat 2022 tarih aralığı itibarıyla devlet üniversitelerinde görev yapan genel sekreterlerin %40’ının akademisyen olduğu tespit edilmiştir. Buradan hareketle devlet üniversitelerinde genel sekreterlik makamına akademik personel arasından görevlendirme yapma eğiliminin, benzer bir oranda devam ettiği sonucuna ulaşılabilir. Tablo 2: Devlet Üniversitelerindeki Genel Sekreterlerin Personel Kategorisine Göre Dağılımı Personel Kategorisi Genel Sekreter Sayısı Dağılım Oranı Akademik 46 %35,66 İdari 83 %64,34 Genel sekreterin atanması ile ilgili paydaşlar açısından en çok itiraz edilen konuların başında bu göreve akademik personelin atanması gelmektedir.25 Yukarıdaki verilere bakıldığında uygulamada bu duruma 24 Nalan Sabır Taştan & Kürşat Taştan, “Yetkinliğe Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi ve Üniversite Genel Sekreterleri”, 2. Ahi Evran International Conference on Scientific Research, 21-23 Ekim 2022, s. 552. 25 Eğitim-Bir-Sen, Eğitim Çalışanlarının Sorunları ve Çözüm Önerileri, Ankara, 2017, s. 70; Üniversite İdari Personel Sendikası, Yükseköğretim İdari Kurulu Biran Önce Kurulmalıdır..., https://www.unipersen.org.tr/y%C3%B6ki-darikurul, Erişim Tarihi: 11.04.2024.; Türk Eğitim-Sen, Yükseköğretim Kurumları ile İlgili Taleplerimiz, https://turkegitimsen.org.tr/yuksekogretim-kurumlari-ile-ilgilitaleplerimiz/, Erişim Tarihi: 11.04.2024; İrfan Hatipoğlu, “Üniversitelerde İdari Personelin Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Türk Eğitim-Sen Cumhuriyetimizin 100. Yılına Doğru Üniversite Vizyonumuz Sempozyumu, 16-18 Nisan, 2010, s.164.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1