177 TBB Dergisi 2024 (173) Fatih GÜLER - Çağrı ÇOLAK - İlker KARAÖNDER birçok sakıncayı beraberinde getirmektedir. Ancak uygulamada bu şekilde bir eğilimin bulunması nedeniyle, çalışma kapsamında Türkiye’deki devlet üniversitelerindeki akademisyen genel sekreterlerin doçentlik temel alanları da incelenmiştir. Buna göre, akademisyen genel sekreterlerin doçentlik temel alanına göre dağılımı Tablo 4’te verilmiştir. Tablo 4: Devlet Üniversitelerindeki Akademisyen Genel Sekreterlerin Doçentlik Temel Alanına Göre Dağılımı Doçentlik Temel Alanı Genel Sekreter Sayısı Dağılım Oranı Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler 13 %28,26 Mühendislik 11 %23,91 Sağlık Bilimleri 8 %17,39 Eğitim Bilimleri 4 %8,70 Fen Bilimleri ve Matematik 3 %6,52 İlahiyat 3 %6,52 Spor 2 %4,35 Hukuk 1 %2,17 Filoloji 1 %2,17 Güzel Sanatlar 1 %2,17 Eğitim, öğretim ve bilim hizmet kolunda faaliyet gösteren sendikalar, genel sekreterlik makamına akademisyenlerin atanmasına prensip olarak karşı çıkmakla birlikte, bu makama akademik personel atanacaksa bile, atamanın en azından kamu yönetimi, idare hukuku, yükseköğretim yönetimi gibi genel sekreterliğin görev alanı ile ilgili bilim alanlarında çalışma yapan akademisyenler arasından yapılabileceğini ifade etmektedir.31 Tablo 4 incelendiğinde akademisyen genel sekreterlerin %28,26’sının doçentlik temel alanı, sosyal, beşerî ve idari bilimlerdir. Bunu %23,91 ile mühendislik, %17,39 ile ise sağlık bilimleri takip etmektedir. Söz konusu tablodaki bu veriler, yukarıda yer verilen iddiaları destekler niteliktedir. Zira sosyal, beşerî ve idari bilimler ile hukuk temel alanları hariç tutulduğunda, akademisyen genel sekreterlerin büyük çoğunluğunun hukuk ve yönetim bilimlerine temas etmeyen alanlarda akademik kariyer yaptığı görülmektedir. Bir akademik personele 31 Eğitim-Bir-Sen, Eğitim Çalışanlarının Sorunları ve Çözüm Önerileri, Ankara, 2017, s. 70.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1