366 Kayseri Barosu Örneği ile Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları II. YÖNTEM Çalışma, Kayseri Barosu örneğini ele almıştır. Baroların mevcut durumu ele alınmak istendiği için araştırmanın genel tasarımı durum çalışmasına dayanmaktadır. Creswell’in tanımına göre göre durum çalışması, araştırmacının zaman içerisinde sınırlandırılmış bir veya birkaç durumu çeşitli veri toplama araçları (gözlemler, görüşmeler, görsel-işitseller, dokümanlar, raporlar) ile detaylı incelediği, durumların ve duruma bağlı temaların tanımlandığı nitel bir araştırma yöntemidir.11 Durum çalışması, mevcut durumda neler olduğuna ışık tutma, sistematik bir biçimde verileri toplama, analiz etme ve sonuçları ortaya koyma yöntemidir. Ortaya çıkan sonuç ise, mevcut durumun neden öyle olduğunun ve gelecek araştırmalar için daha detaylı olarak nelere odaklanmak gerektiğinin anlaşılmasıdır12. Araştırma verileri nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği, belirlenen temel bazı sorular üzerinden bir durumun detaylı irdelenmesi için araştırmacıya imkân veren bir veri elde etme yöntemidir.13 Bununla birlikte sık kullanılan nitel tekniklerden biri olan görüşme tekniği, görüşülen kişilere kendilerini birinci elden ifade edebilme fırsatı verirken, içinde bulundukları durumlara ait duygu düşünce ve tecrübelerini anlama imkânı sunmaktadır.14 Bu projede bu tekniğin kullanılmasının nedeni, meslek kuruluşu olarak baronun etkisini, kurum yetkilileri ve meslek mensuplarının sesine kulak vererek ölçmeye çalışmaktır. Görüşme yönteminde geçerlilik düzeyi minimum on üç kişi olarak bilinmektedir. Dolayısıyla Kayseri Barosu’na bağlı meslek mensuplarından ve kurum yetkililerinden en az on üç kişiye ulaşılması hedeflenmiştir. Baro yetkilileri ile toplamda on altı kişi ile mülakat yapılmıştır. Sorular, baro yetkililerine ve avukatlara yönelik olmak üzere iki grup 11 John W. Creswell, Qualitative Inquiry and Research Design, 2. Bası, SAGE, 2007, s. 74 12 Lynn Davey, “The Application of Case Study Evaluations”, Elementary Education Online, 2009, 8(2), s. 2. 13 Robert K Yin, Case Study Research: Design and Methods, 3. Bası, Thousand Oaks, CA: Sage Press, 2013, s. 2. 14 Grant McCracken, The Long Interview, Sage Publications Inc., Thousand Oaks., 1988, s. 38; Tekin Hasan Hüseyin ve Tekin Hasan, “Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme”, İstanbul University Journal of Sociology, 3, 2012, s. 105.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1