Background Image
Previous Page  236 / 477 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 236 / 477 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (100)

Abdullah KARABOYACI

235

AYM’nin gerekçeli kararında;

Eşitlik ilkesinin amacının, aynı durumda bulunan kişilerin yasa-

lar karşısında aynı işleme bağlı tutulmalarını sağlamak, ayrım yapıl-

masını ve ayrıcalık tanınmasını önlemek olduğu, bu ilkeyle, aynı du-

rumda bulunan kimi kişi ve topluluklara ayrı kurallar uygulanarak

yasa karşısında eşitliğin ihlalinin yasaklandığı, yasa önünde eşitliğin

herkesin her yönden aynı kurallara bağlı tutulacağı anlamına gelme-

diği, durumlarındaki özelliklerin kimi kişiler ya da topluluklar için

değişik kuralları ve uygulamaları gerektirebileceği ve aynı hukuksal

durumlar aynı, ayrı hukuksal durumlar farklı kurallara bağlı tutulur-

sa Anayasa’da öngörülen eşitlik ilkesinin zedelenmeyeceği belirtile-

rek 4638 sayılı Kanun’un yürürlüğe girdiği tarihten önce dört yıllık

yükseköğretim kurumlarından mezun olarak komiser yardımcılığı

kursunu bitirenler ile bu tarihte anılan kursu bitirmekle birlikte he-

nüz dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olmayanların

aynı hukuksal konumda bulunmadıklarından eşitlik karşılaştırması-

na esas alınamayacağı,

Bir statüye bağlı olarak ileriye dönük beklenen haklar, kazanılmış

hak niteliği taşımadığından 4638 sayılı Kanun’un yürürlüğe girme-

sinden önce (A) grubu polis amiri unvanını kazanmamış olan kişi-

lerin (A) grubu polis amirliği yönünden kazanılmış haklarından söz

edilebilmesinin olanaklı olmadığı; diğer taraftan hukuk devleti ilke-

sinin önkoşullarından biri olan hukuk güvenliği ile kişilerin hukuki

güvenliğinin sağlanmasının amaçlandığı, hukuk güvenliği ilkesinin

hukuk normlarının öngörülebilir olmasını, bireylerin tüm eylem ve

işlemlerinde devlete güven duyabilmesini, devletin de yasal düzenle-

melerinde bu güven duygusunu zedeleyici yöntemlerden kaçınması-

nı gerekli kıldığı,

3201 sayılı Kanun’un terfi ve atamaları düzenleyen 55’inci mad-

desinin 4638 sayılı Kanun ile değiştirilmesinden önceki hükümlerine

göre, dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olan polis-

lerden komiser yardımcılığı kursunu başarıyla tamamlamış olanla-

rın da (A) grubu polis amiri olma hakkının bulunması nedeniyle,

anılan mevzuat hükümlerine güvenerek (A) grubu polis amiri olma

beklentisiyle bir kısım polislerin yükseköğretim mezunu iken, Po-

lis Akademisinde komiser yardımcılığı kursuna katıldığı, diğer bir