Background Image
Previous Page  354 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 354 / 617 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (120)

Servet YETİM

353

Prevention Act.),

86

New York (Dignity for All Students Act),

87

North

Carolina (Senate Bill 707), Oregon (Senate Bill 1555)

88

Washington (RCS

28A.300.285)

89

ve Wisconsin (Senate Bill 154)

90

eyaletleridir.

Eyaletlerin genelinde “siber zorbalık” eylemi klasik zorbalık fiille-

rini düzenleyen yasalara dahil edilerek hukuka aykırı bir eylem olarak

düzenlenmişken Maine (An Act to Prohibit Cyberbullying) ve Georgia

(The End to Cyberbullying Act) eyaletlerinde doğrudan siber zorlama-

yı önlemeyle ilgili yasal düzenlemeler yapılmıştır.

91

Bu yasal düzenlemeler içerisinde; internet, interaktif ve dijital

teknolojiler, cep telefonları ya da diğer mobil cihazlar siber zorbalık-

ta kullanılan araçlar olarak kabul edilmiştir. Okul içi ve okul dışında

siber zorbalıktan çocuklar ve gençlerin korunması ile ilgili tedbirlerin

alınması gerektiği, açık saçık konuşmaların, grafiklerin, yazılı, sesli,

resimli görüntülü verilerin haberleşme sırasında siber zorbalık aracı

olarak kullanılabileceği varsayılmıştır. Siber zorbalığa maruz kalanla-

rın 18 yaş altı kişiler olabileceği, siber zorbalığı yapanlara, para cezası,

hapis cezası ya da ikisinin birden uygulanabileceği belirtilmiştir. Siber

zorbalığın önlenmesi için; çocuklar, gençler, idareciler ve okul yöneti-

cileri ile okullardaki gönüllülerin; toplum temsilcileri, emniyet birim-

lerinin mücadele için ortak politikalar geliştirmeleri gerektiği, okul-

larda, eğitim programlarıyla, davranış kurallarıyla şiddetin önlenmesi

için çalışmalar yapılmasının ihtiyaç olduğu hususları düzenlenmiştir.

Bu yasal düzenlemeler incelendiğinde bir kısım hususların özel-

likle ön plana çıkartıldığı ve yasal olarak düzenlendiği anlaşılmak-

tadır. Bir kısım eyaletlerde ve bölge okullarında internete erişim ve

telefonla konuşma konusunda politikalar belirlenmek suretiyle bazı

internet sitelerine erişim okul bilgisayarlarında bloklanmıştır. Zorba-

lıkların önlenmesi için bir kısım politikaların üretilmesi okul ile aile,

emniyet güçleri, öğrenciler, teknoloji ve eğlence endüstrisi arasında

(E.T.17.11.2014)

86

http://www.gencourt.state.nh.us/

, (E.T.17.11.2014)

87

http://open.nysenate.gov/legislation/bill/S7740-

¸( E.T.17.11.2014)2011

88

https://docs.google.com/viewer?url=http

://www.leg.state.or.us.12reg/me-

aspdf/sb1500.dir/sb1555.en.pdf, (E.T.17.11.2014)

89

http://apps.leg.wa.gov/RCW/default.aspx?cite=28A.300.285

, (E.T.17.11.2014)

90

https://docs.legis.wisconsin.gov/2009/related/acts/309

, (E.T.17.11.2014)

91

Dena T Sacco, Katharine Silbaugh, Felipe Corredor, June Casey, Davis Doherty,

“An Overview of State Anti-Bullying Legislation and Other Related Laws

February 23, 2012”,

http://cyber.law.harvard.edu/sites/cyber.law.harvard.edu/

files/State_Anti_bullying_Legislation_Overview_0.pdf, (E.T.22.11.2014)