Türkiye Barolar Birliği Dergisi 167.Sayı

50 Sosyal Medya Düzenlemesi İçin Bir Türkiye Denemesi ler arası iletişim bu yolla gerçekleşir duruma gelmiştir.3 İnternet erişiminin çok yüksek hızlara ulaşması ile web 2.0 teknolojisi hayatımıza girmiştir. Bu doğrultuda Facebook gibi her yaş grubundan insanın kullandığı ve iletişim kurduğu platformlar ortaya çıkmıştır. İnsanlar arasında hızla yayılan bu platformlar sosyal medya kavramının gelişimini hızlandırmıştır.4 Facebook, Myspace gibi platformlardan sonra Instagram, Twitter, Tiktok gibi birçok sosyal medya uygulaması da sahnedeki yerlerini almıştır. Günümüzde milyarlarca abonesi olan bu sosyal medya platformları sınır, dil, din, ırk, siyasi görüş fark etmeksizin kullanıcılarını bir araya getirmektedir. Sosyal medya; televizyon, gazete, radyo gibi geleneksel medya araçlarından birçok açıdan farklıdır. Bu farklılığın en önemli olanı bireyin pasif yani edilgen konumda değil bilakis aktif yani etken konumda bulunmasıdır. Şöyle ki birey bu mecrada kendi içeriğini yaratabilmekte, yorum yapabilmekte ve içeriğe katkı sağlayabilmektedir. Sosyal medya metin, ses, video, resim gibi birçok aracı paylaşma olanağı sağlayarak bireyler arasında çok yönlü bir etkileşim oluşturmaktadır.5 Böylece kullanıcılarına birbirlerinin hayatlarından birinci elden haberdar olma imkânı vermesi sayesinde onlara kendi koşullarını sorgulamaları ve geliştirmeleri açısından inanılmaz fırsatlar sunmaktadır. Birbirinden çok uzakta olan insanlar dakikalar içinde haberleşebilmekte ve ihtiyaç olan durumlarda yardımlaşabilmektedir. Sözgelimi öğrencilerinin ihtiyacı için sosyal medyada yardım kampanyası başlatan bir öğretmen bu amacına ulaşabilmektedir.6 Kızılay7 ve AFAD8 gibi yardım kuruluşları da yardımseverlere bu şekilde ulaşabilmektedir. Dolayısıyla daha fazla insana daha hızlı ve etkili ulaşmak için sosyal medya platformları büyük önem arz etmektedir. Bu hızlı etkileşimin yanında sosyal medya insanlar üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Mesela Nike PG 2,5 model spor ayakkabısı3 Kıvanç Tuğsan, “Sosyal Medya Bağımlılığının Sonuçları”, International Journal of Social Science, 2021, C. 11, S.1, s. 90. 4 Cihan/Yıldız, s. 136. 5 Veysel Eren/Abdullah Aydın, “Sosyal Medyanın Kamuoyu Oluşturmadaki Rolü ve Muhtemel Riskler”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014, C. 2014, S. 3, s.198. 6 Öğrencileri için sosyal medyada yardım kampanyası başlattı, https://www. aa.com.tr/tr/pg/foto-galeri/ogrencileri-icin-sosyal-medyada-yardim-kampanyasi-baslatti- Erişim Tarihi: 16.12.2022. 7 Sosyal Medyanın İyilik Kampanyası ‘Minik Eller Üşümesin2’, https://www.kizilay.org.tr/Haber/HaberDetay/1965 Erişim Tarihi: 16.12.2022. 8 Afad, https://www.afad.gov.tr/yardim-kampanyalari Erişim Tarihi: 16.12.2022.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1