Background Image
Previous Page  274 / 441 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 274 / 441 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2014 (110)

Ömer Lütfi TAŞCIOĞLU

273

Bu şirketlerden bazıları “seçim sonuçlarını virgülden sonraki iki

hanesine varıncaya kadar doğru olarak tahmin ettik” demek suretiyle

halkı seçimlerin adil yapıldığına inandırmaya çalışmakta ve müteakip

seçimlerde de bu şirketler üzerinden seçim sonuçlarını yönlendirmek

ve meşrulaştırmak isteyen çevrelerin çıkarına hizmet etmektedir. “Se-

çim sonuçlarını virgülden sonraki iki hanesine varıncaya kadar bildi-

ğini” söyleyen kişiye, “seçimlerden önce 6 milyon fazla seçmen kaydı

yapılan, 19 milyon fazla oy pusulası basılan, parmak boyası kaldırıla-

rak mükerrer oy kullanılmasının önü açılan ve güvenlik sertifikasız

bir elektronik sistem kullanılan oldukça şaibeli bir seçimin sonucunu

virgülden sonra iki hanesine varıncaya kadar bildiğinize göre siz bu

işin neresindesiniz?” sorusunu sormak gerekecektir!

Türk halkının bir kısmı seçim hilelerine sadece genel ve mahalli se-

çimlerde başvurulduğu gibi yanlış bir izlenime sahiptir. Oysa referan-

dumlarda kullanılan oylara ilişkin kayıtlar ve referandum sonuçları

da seçimlerde kullanılan sistemler üzerinden işlenmekte ve değerlen-

dirilmektedir. Dolayısıyla tıpkı seçimlerde olduğu gibi referandumlar

yoluyla ulaşılan sonuçlar ve yapılan değişiklikler de halkın iradesini

yansıtmamasının yanı sıra, 12 Eylül referandumunda olduğu gibi Tür-

kiye Cumhuriyeti’nin tüm hukuk sisteminin değiştirilmesi sonucunu

doğurabilmektedir. Vasat bir akla sahip olan herkes, yargıyı üçüncü

kuvvet olmaktan çıkararak hükümetin emrine verecek olan dolayısıy-

la demokrasinin vazgeçilmez ilkesi olan kuvvetler ayrılığı prensibini

ortadan kaldırarak yasama

78

ve yürütmenin yanı sıra yargıyı da hü-

kümetin emrine veren referandumun gerek AKP, gerekse Türkiye’yi

parçalamayı hedefleyen güçler açısından ne kadar büyük önem taşıdı-

ğını görecektir.

Bu konuda gerekli tedbir alınmadığı takdirde halen TBMM’de

sürdürülen anayasa çalışmalarının referanduma götürülmesi suretiyle

gerçekte halkın onay vermediği bir anayasa değişikliğinin halkın isteği

olarak sunularakTürkhalkının aldatılması ve TürkiyeCumhuriyeti’nin

hileli bir referandum sonucuna dayanarak bölünmesi ihtimali gözden

uzak tutulmamalıdır.

[email protected]

], 20.08.2007

78

Meclis’te sahip olduğu milletvekili sayısı nedeniyle AKP dolaylı olarak yasama

gücüne de sahip bulunmaktadır