Türkiye Barolar Birliği Dergisi 160.Sayı

SOSYAL MEDYA ETKİLEYİCİLERİNİN YAPTIĞI TANITIMLARIN ÖRTÜLÜ REKLAM YASAĞI BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ THE EVALUATION OF THE PROMOTIONS DONE BY SOCIAL MEDIA INFLUENCERS WITH RESPECT TO THE COVERT ADVERTISING PROHIBITION Alperen KORKMAZ* Özet: İnternet kullanımın yaygınlaşması ile artan internet reklamcılığı, sosyal medya platformlarının kullanıcı sayılarının çoğalması neticesinde farklı bir boyut kazanmış, bu platformlar sosyal etkileşimin yanında reklam mecrası olarak da kullanılmaya başlanılmıştır. Kullanıcıların sosyal medya platformlarında yaptığı tanıtımların geleneksel reklam anlayışından farklı olması ve reklamların denetiminde yaşanan zorluklar nedeniyle, reklam mevzuatımızda öngörülen kurallara aykırı reklamların yapılması ve bunun sonucunda da tüketicilerin yanıltılması söz konusu olmaktadır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Örtülü Reklam, Sosyal Medya Etkileyicisi, Reklam Kurulu, İdari Yaptırım Abstract: Online advertising which has increased with the widespread use of the internet has acquired a new dimension with the boost in the number of the social media users. These social media platforms have started to be used as advertising mediums in addition to their social interaction role. The promotions which are done by social media users on platforms are different from the traditional advertising concept and the supervision of such advertisements is difficult. Thus, such advertisements are created against the rules in the advertising legislation and consequently consumers are misguided. Keywords: Social Media, Covert Advertising, Influencer, Board of Advertisement, Administrative Sanction * Avukat, Doktora Öğrencisi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, alperenkorkmazz@gmail.com, ORCID: 0000-0002-8338-3144, Makalenin Gönderim Tarihi: 17.09.2021, Kabul Tarihi: 04.03.2022

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1